סגור
ועידת התחזיות 2023 - עדו ביגר
(סיני דוד)

ועידת התחזיות
עדו ביגר: "דלק US בוחנת טכנולוגיות לפיתוח בעולמות האנרגיה המתחדשת"

את הדברים אמר סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בדלק US, בהרצאה בנושא חלון ההזדמנויות של שוק ההון בוועידת התחזיות של כלכליסט והפניקס. לדבריו: "יש פה הזדמנויות לכל חברה טכנולוגית שתהפוך אותנו לטובים יותר ואנחנו נהיה דלת הכניסה שלה לארה"ב"

"תעשיית האנרגיה נחלקת לשלושה חלקים, ה-UPSTREAM, החיפוש והייצור. קצב יומי עולמי של 97 מיליון חביות נפט גולמי, ה-MIDSTREAM, אותן חברות שמאחסנות את הנפט ודואגות לשנע ולהפיץ אותו, וה- DOWNSTREAN, שהופכות את הנפט הגולמי למוצרים בבתי הזיקוק, ומפיצים אותם הלאה לצרכנים הסופיים, בין השאר בתחנות הדלק", כך הסביר עדו ביגר, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בדלק US בהרצאה בנושא חלון ההזדמנויות של שוק ההון והמשק הישראלי, בוועידת התחזיות של כלכליסט.
דלק US היא חברת DOWNSTREAM, שהוקמה בשנת 2001 על ידי עוזי ימין, ולאחר מספר שנים, ב-2006, הפכה לחברה אמריקאית ציבורית שנסחרת ב-NYSE. שווי החברה כיום הוא כ-2 מיליארד דולר. לחברה יש ארבעה בתי זיקוק, שניים מהם בטקסס, אחד בארקנסו ואחד בלואיזיאנה. בנוסף, לחברה עשרות טרמינלים ומאות תחנות דלק בניו-מקסיקו, טקסס וארקנסו, צי משאיות, רכבות ולוגיסטיקה.
"רק כדי לשים את המספרים בפרופורציה, דלק US גדולה מכלל חברות האנרגיה בישראל גם יחד מבחינת כמות החביות היומית, תחנות הדלק ומערכות הצינורות וההפצה", אמר ביגר.
"אז למה חברה אמריקאית ציבורית מופיעה בכנס תחזיות 2023? עבדתי בתעשיות שונות ומגוונות. בעולם הפיננסי, התקשורת, התוכנה, התעופה, ללא ספק התעשיה הזו היא הכי מאתגרת מבחינת דיגיטציה. בסוף בית הזיקוק האחרון בארה"ב נבנה לפני יותר מ-50 שנה. התעשייה עצמה היא זו שעדיין נישען עליה ב-20-30 השנים הקרובות והיא מתאימה עצמה למתודולוגיות של היום. בסוף כחברה אנחנו מייחדים עצמנו ככזו שנשענת על האקו-סיסטם הטכנולוגי הישראלי. אנחנו מאמינים שהחיבור הזה מבדל אותנו מכל החברות האחרות. שיתוף פעולה גלובלי בתחום הגנת סייבר בשיתוף משרד ההגנה האמריקאי ומשרד האנרגיה הישראלי, בשילוב מחקרי של אוניברסיטת בן גוריון, אריזונה סטייט וג'ורג'יה טק, שיחד עם מגוון חברות סייבר ישראליות מפתחים יחד את מעבדות הסייבר לעולם התפעולי מהמתקדמות בעולם".
איך המודל הזה עובד?
ביגר מסביר כי צוות החדשנות של החברה – DKI, שנמצא בארץ ובארה"ב, נפגש, בוחן ובונה מנגנון השקעות ושיתופי פעולה עם חברות ישראליות רלוונטיות. "יש פה הזדמנויות לכל חברה טכנולוגית שתהפוך אותנו לטובים יותר ואנחנו נהיה דלת הכניסה שלה לארה"ב. לגבי אנרגיות חלופיות, לצד ההחלטה להפוך לאחרונים שרלוונטיים בעזרת הדיגיטציה בעולם המסורתי של נפט וגז, דלק US בוחנת עוד ועוד טכנולוגיות ואפשרויות לפיתוח והעמקה בעולמות האנרגיה המתחדשת. "כבר יש לנו מספר אתרים בתחום אבל גם כאן, העוגן הישראלי חשוב ומעניין", אמר.
"בכל תעשייה, ובכל חברה, אתה תמיד מחפש את המבדל, את היתרון התחרותי שלך בשוק. אנחנו רואים ומגשימים את היתרון שלנו באמצעות החיבור החזק עם הטכנולוגיות הישראליות הללו. רציתי להגיד תודה, זאת הסיבה שאני כאן", סיכם ביגר.