סגור
(צילום על ידי גו לייב)

Jerusalem Tech
"זה היה קשה להזמין המבורגר באום אל פאחם. כיום יש לנו מעל 3,000 הזמנות ביום"

כך אמר חסן עבאס, מייסד משותף ומנכ"ל של חברת המשלוחים HAAT שיושבת באום אל פאחם, בכנס Jerusalem Tech של כלכליסט ופועלים הייטק. "החלטנו להתמקד בערים ללא כתובות, ללא אשראי וקופות חכמות. בחודש האחרון סגרנו גיוס של 3.5 מיליון דולר"

"גדלתי באום אל פאחם, אבל אחר כך רוב הזמן הייתי בחיפה. כשחזרתי לאום אל פאחם, גיליתי שזה ממש קשה להזמין משלוחי אוכל, כמו פיצה או המבורגר. מתברר שהתגוררתי בעיר ללא כתובות, ללא אשראי, ושלמסעדות שבה אין קופות חכמות". כך סיפר ד"ר חסן עבאס, שותף מייסד של חברת משלוחים HAAT בכנס Jerusalem Tech של כלכליסט ופועלים הייטק.
לדבריו, "ברגע שראיתי שהשליח אומר שהוא הגיע ליעד, ועדיין לקח לו עוד רבע שעה להגיע. הבנתי שיש כאן משהו שצריך להשתנות. הבנתי שלי יש את הכלים הטכנולוגיים לשנות את זה, יש לי דוקטורט במדעי המחשב. אמרתי לעצמי, נשנה באום אל פאחם, ואחר כך זה יוכל לשנות את העולם".


חסן מספר כי בערים לא מפותחות כמעט ולא היו שירותי למשלוח אוכל, זאת בשל בעיות בתשתיות פיננסיות ופיזיות, ועל כן HAAT מתמקדת בנתח שוק זה. סיסמת ההקמה של המיזם היתה 'לכולנו מגיע אוכל עד הבית'.

1 צפייה בגלריה
ד"ר חסן עבאס שותף מייסד של האאט דליברי כנס ירושלים
ד"ר חסן עבאס שותף מייסד של האאט דליברי כנס ירושלים
ד"ר חסן עבאס, שותף מייסד של האאט דליברי

את התחלת המיזם מתאר חסן כך: "החלטנו להתמקד בערים ללא כתובות, מסעדות ללא קופות חכמות וערים ללא אשראי. החלטנו בעצם להתמקד בערים הלא מגניבות, בשונה מכל שאר חברות ה'פוד דליברי' שמתמקדות בערים המגניבות כמו לונדון וניו יורק. ואז התחלנו פיתוח ב-2019, כל המפתחים היו מהמגזר הערבי, התחלנו ב-2020 עם 10-15 הזמנות ביום. אבל לאחרונה אנחנו בערך ב-3,000 הזמנות ליום שהם 75 אלף הזמנות בחודש"
על גודל החברה אמר חסן "החברה התחילה ב-4 עובדים, כיום אנו 75 עובדים, מהם עשרה עובדי פיתוח, והשאר עובדי שיווק ותפעול, וכל החברה יושבת באום אל פאחם, אנחנו נמצאים ב-30 עיר וכפר. והחזון שלנו להיות החברה מספר אחת בעולם בקטגוריה הזו. בחודש האחרון סגרנו גיוס של 3.5 מיליון דולר. התכנית שלנו היא לצמוח ולהתפתח, לסיים בישראל ולצאת לשאר המדינות בעולם".