סגור
(צילום על ידי גו לייב)

Jerusalem tech
משה ליאון: "בירת ישראל מבססת את מעמדה גם כבירת ההייטק"

ראש עיריית ירושלים אמר בוועידת Jerusalem tech של כלכליסט ופועלים הייטק, כי בכוונתו להמשיך במגמה תנופת ההייטק בעיר, ולהביא אליה עוד חברות טכנולוגיה: "כל חברה שמכבדת את עצמה ורוצה את העתיד הטוב שלה תמצא בעיר את מקומה"

"כל חברה שמכבדת את עצמה ורוצה את העתיד הטוב שלה תמצא כאן בירושלים את מקומה. יש לנו את החוק לעידוד השקעות הון שגורם להוזלת המס שהחברות ישלמו לכשירוויחו, ויש היצע ענק של כוח אדם עם הכשרת כוח אדם. ירושלים כבירת ההייטק בהחלט תממש את החלום והחזון של לא מעט אנשים כאן".
כך אמר אתמול (ד') ראש העיר של ירושלים משה ליאון בכנס Jerusalem tech של כלכליסט ופועלים הייטק.
לדברי ליאון, "מי שמתבונן בנוף מסביב רואים שבונים בעיר עשרות אלפי יחידות דיור, משפרים באופן משמעותי את התחבורה באמצעות שלושה קווים של רכבת קלה. אנו הולכים לירושלים אחרת בשנים הקרובות ולכן אני רואה את הכנס הזה כחשוב".
"אראל מרגלית אתה בונה ירושלים האמיתי, מקדם את ירושלים ועוזר לנו להפוך את ירושלים לבירת ההייטק זה לא יהיה חלום אלא המעשה. אני מאוד נרגש להופיע באירועים של מרגלית כי זה מראה לאן ירושלים הולכת ומה קורה בשנתיים האחרונות. אנו כרגע בעיצומה של בנייה של מיליון מטרים של תעשיית הייטק ומקומות תעסוקה בירושלים בכניסה לעיר, בגבעת רם, בגבעת שאול, הר חוצבים בכל מקום תראו מנופים שבעוד שנתיים שלוש יהיו בהם מיליון מטר של תעסוקה ואני גאה על כך".

1 צפייה בגלריה
משה ליאון ראש עיריית ירושלים כנס ירושלים וידאו
משה ליאון ראש עיריית ירושלים כנס ירושלים וידאו
משה ליאון ראש עיריית ירושלים

"המילים 'ירושלים' ו-'הייטק' הופכות בשנים האחרונות, יותר ויותר, לכמעט מילים נרדפות. מושגים כמו חדשנות וטכנולוגיה הולכים ומתגבשים כחלק מהדי.אן.איי הירושלמי. בירת ישראל מבססת את מעמדה גם כבירת ההייטק - ואנחנו מתכוונים להמשיך בחיזוק המגמה הזאת ככל שנוכל. ובכלל, ירושלים שלנו היא מקור לגאווה אדירה. העיר הפלורליסטית ביותר בישראל היא גם עיר הממשיכה להתפתח ולהתחדש: בדיור ובתעסוקה, בחינוך ובתרבות, בשמירה על הסביבה ובתחבורה הירוקה, עיר אשר בימים אלו ממש מוקמים בה לא פחות ממיליון מטרים רבועים של שטחי תעסוקה חדשים. ירושלים היא עיר עם מערכת החינוך הגדולה בישראל, ועם מספר התחלות הבנייה הגדול בישראל. תוצאותיה של ההשקעות הללו כבר ניכרות: ירושלים ממשיכה לטפס בדירוג הסוציו-אקונומי, ומושכת אליה יותר משפחות צעירות ומשכילות מבעבר".
"גם מהפכת ההייטק שפוקדת את עירנו - לא פוסחת על מזרח העיר. התוכנית הרחבה שאנו מקדמים להרחבת איזור התעסוקה בעטרות בחלקו המזרחי, תוסיף כ-200 אלף מטרים רבועים לשטחי תעסוקה, בדגש על תעשיית הייטק, מסחר ומלונאות. פרויקט הסיליקון ואדי מסמן את הגשמתה של תוכנית היסטורית במזרח העיר. זוהי תוכנית המהווה בשורה אדירה לכלכלה בירושלים בכלל, ולמזרח העיר בפרט, ובמרכזה הגדלת היצע התעסוקה בתחום ההייטק. נדאג להביא לכאן את החברות המובילות במשק ואת כוח האדם האיכותי ביותר במזרח העיר - ונשאף לחולל מהפכה של ממש שתביא את בשורת ההייטק והתעסוקה האיכותית גם למזרח העיר".
ליאון הוסיף כי "בשנתיים האחרונות אנחנו עדים לצמיחה מרשימה במספר החברות הטכנולוגיות שפועלות וגדלות בירושלים. מוסדות ההשכלה הגבוהה, ובמרכזם האוניברסיטה העברית, וכן המרכזיים הרפואיים הפועלים בעיר, מהווים יחד תשתית חשובה לפיתוח הטכנולוגי ולביסוסה של העיר כחדשנית וכמתקדמת. חמישים חברות ההייטק החשובות שכבר פועלות בעיר - ואלו שבדרך להשתקע אצלנו - הן ההוכחה המוחשית להצלחת המהלך הזה".
"רק לפני שבועות ספורים השקנו את בניין המשרדים שחברת 'סינמדיה' תשתקע בו, במסגרתו יועסקו כשש מאות עובדים – ועוד היד נטויה. אני מאמין שהמהפכה הזאת, שאנו מחוללים בעיר, תביא לכך שיותר ויותר צעירים ומשפחות צעירות יבחרו לבסס את חייהם כאן, איתנו, בירושלים. אני רואה בכך הזדמנות להבטיח עתיד טוב יותר למגוון האנושי בעיר, ולהתפתחותה בכלל".
"אני שמח על העובדה כי הכנס הזה נערך בסימן החיבור שבין מזרח העיר ומערבה. כולנו קיבלנו, רק בחודש שעבר, הוכחה למשמעותו ולמורכבותו של דו-הקיום בעירנו, ובכלל. ידענו אירועים אלימים ונפיצים בירושלים – ולא בפעם הראשונה כמובן - אך יצאנו מהם מחוזקים ומאוחדים. גם אם נידרש עוד לימים מתוחים כאלו ואחרים, המסר שלנו הוא ברור: ירושלים – על כל חלקיה – היא עיר אחת, עם ריבונות אחת. אנחנו מחויבים למזרח העיר ולעתידה, בדיוק כמו לכל חלקי העיר האחרים".