סגור
כנס we19
(אולפן כלכליסט)

Back To Business
"עסקים קטנים שינו את העסק שלהם בקורונה ונפתחו להזדמנויות חדשות"

מיכל ביגניץ, ראש תחום ניהול מוצר וצמיחה גלובלית ב-Wix, בוועידת Back to Business של "כלכליסט": "גם אם תהיה ירידה בשימוש ברשת זה לא יהיה משמעותי". יוני לוקסנברג, מייסד משותף ומנכ"ל אלמנטור: "בעלי עסקים הבינו שצריך בעלי מקצוע שיעזרו להם להפעיל אתרים דינמיים עם תכנים מתעדכנים"

"עסקים קטנים שינו את העסק שלהם תוך כדי הקורונה, תוך כדי המשבר, ונפתחו להזדמנויות חדשות שלא היו קודם לכן. הגלגל לא יחזור לאחור", אמרה מיכל ביגניץ, ראש תחום ניהול מוצר וצמיחה גלובלית ב-Wix, בוועידת Back to Business של "כלכליסט".
ביגניץ, שדיברה בפאנל בהנחיית כתב "כלכליסט" עומר כביר, הבהירה שהשינויים שהתחוללו בשנה האחרונה בפעילות מקוונת של עסקים קטנים אינם בני-חלוף. "גם אם תהיה ירידה קטנה בשימוש ברשת, זה לא יהיה משמעותי. העלייה היתה כל כך גדולה שזה לא ייעלם", הסבירה. "עסקים לא ירצו לסגת מההתרחבות הגלובלית, ממכירה של מוצרים חדשים שהם לא עשו לפני כן. יש בר בתל אביב שנסגר בקורונה. הם שינו את כל העסק שלהם והתחילו למכור מארזי קוקטיילים במשלוחים. הם מכרו אלפי מארזים ביום. עכשיו הבר חזר לפעול, אבל במקביל הם מקימים מפעל כדי להמשיך עם המשלוחים.
1 צפייה בגלריה
יוני לוקסנבורג מיכל ביגניץ אופיר יוסף כנס WE19
יוני לוקסנבורג מיכל ביגניץ אופיר יוסף כנס WE19
יוני לוקסנברג, מיכל ביגניץ ואופיר יוסף
"אז השאלה עכשיו היא איך עסק קטן ממשיך את ההצלחה גם באונליין וגם בפיזי. דבר ראשון, חשוב שלא להתייחס לזה כשני עסקים שונים. זה אותו עסק, ולכן כלי הניהול צריכים להיות אותם כלי ניהול, שלוקחים את כל הערוצים ומאחדים אותם. שנית, חשוב לייצר נוכחות תמידית גם בעסק הפיזי וגם באונליין, ולהשתמש בכלים חכמים שמאפשרים לעשות את זה כמו צ'ט שמאפשר לענות ללקוחות באתר מתוך העסק הפיזי. שלישית, להבין שלכל אחד מהערוצים יש את היתרונות שלו ולשלב אותם בפעילות העסקית. אם בקורונה הצלחתי להביא לקוחות דרך תכנים איכותיים באתר, להמשיך לעשות את זה ולהביא אותם גם לעסק הפיזי".
יוני לוקסנברג, מייסד משותף ומנכ"ל אלמנטור, אמר ששנת הקורונה שינתה את היחס של עסקים קטנים לאתרים שהם מפעילים: "במשך הרבה שנים התייחסו לאתר אינטרנט כמשהו שעושים עליו וי והולכים, חיפשו הכי זול. בתקופת הקורונה בעלי עסקים הבינו שצריך בעלי מקצוע שיעזרו להם להפעיל אתרים דינמיים עם תכנים מתעדכנים. הצרכים של בעל העסק ושל מי שעוזר לו להפעיל אתר מאוד שונים, ואם תסתכל קדימה בכלל לא הגענו לשיא. הילדים של תקופת הקורונה עוד לא פתחו עסקים, ותחשוב מה יקרה כשעוד 10 או 15 שנה הם יפתחו עסקים. הם לא מכירים את העולם של עסקים פיזיים. הם התחילו ברשת, והאינטרנט שהם מכירים הוא אינטרנט דינמי, אז למה שכל פעם שהם נכנסים לאתר של המספרה הם יקבלו את אותו אתר? בשנה האחרונה היתה התקדמות לכיוון הזה. עסקים אימצו את השינוי, בעלי מקצוע צוברים ניסיון ויכולים לתת שירות יותר טוב ללקוחות. הלקוחות רואים שהאתר הוא לא וי ירוק אלא ביזנס, ומוכנים להשקיע בזה יותר".
אופיר יוסף, מנכ"ל איזי, סיפר שהמגפה גם שינתה את ההתנהגות הצרכנית ברכישות פיזיות, ושהעסקים צריכים להתאים את עצמם לשינוי. "אנחנו מדברים על מסחר מקוון, ויש באמת המון רכישות באינטרנט, אבל גם הרכישה הפיזית, שהיא היום רוב מוחלט של הרכישות, השתנתה מקצה לקצה", הוא אמר. "אם פעם היינו מסתובבים ברחוב ומחליטים באיזו חנות אנחנו רוצים לקנות, היום תהליך הרכישה מתחיל בצורה דיגיטלית. אנחנו נכנסים לטלפון, בוחרים לאיזה מקום אנחנו רוצים להגיע ומגיעים ישירות אליו. בקורונה ראינו העצמה של התהליך הזה, כי אנשים פחדו לצאת החוצה והיה חוסר הבנה של מה פתוח ומה לא, מה שדחף אנשים לכלי גילוי שנתנו ודאות בעולם שהתהפך מקצה לקצה.
"מה עסקים קטנים צריכים לעשות עכשיו? כשבעל עסק נכנס לחנות שלו הוא מסדר את חלון הראווה ואת המוצרים בצורה יפה. גם במרחב הדיגיטלי הוא צריך לעשות אותו הדבר. הוא צריך לעשות את זה באתר שלו, אבל בפלטפורמות שבהן יש לו נוכחות משמעותית, בין אם זה איזי, גוגל או האתר של חברת האשראי ששם אפשר לגלות פרטים עליו. הוא צריך לוודא שיש את המוצרים שהוא מוכר, שהנראות נכונה, ששעות הפעילות, הכתובת והטלפון נכונים. אנחנו רואים המון טעויות באינדקסים, ועסקים צריכים לוודא שהנוכחות שלהם ברשת היא אמיתית, מלאה ונוחה, ואז הם ישיגו לקוחות חדשים".