סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
בית המשרדים הראשי של טוויטר בסאן פרנסיסקו
המטה הראשי של טוויטר בסן פרנסיסקו (צילום: איי אף פי)

מכה למאסק: בכירה שהוא קידם בטוויטר התפטרה מתפקידה

הרשת החברתית, שזוכה לביקורת על היותה פחות בטוחה למשתמשים מאז השתלט מאסק על החברה, ספגה מהלומה נוספת עם התפטרותה של הממונה על האמון והבטיחות אלה אירווין. היא קודמה לתפקיד על ידי מאסק לאחר התפטרותו של הממונה הקודם יואל רות'

סמנכ"לית האמון והבטיחות של טוויטר, אלה אירווין, התפטרה מהחברה - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. מאז רכש אלון מאסק את החברה זוכה טוויטר לביקורת רבה על היותה הרבה פחות בטוחה למשתמשים, ולכן עזיבת אירווין מהווה מהלומה נוספת עבורה.
אירווין הצטרפה לטוויטר ביוני 2022, וקיבלה את ניהול צוות האמון והבטיחות של החברה לאחר שמנהלו הקודם יואל רות' התפטר ממנו עם רכישת החברה על ידי מאסק. עזיבתה של אירווין מגיעה בעוד הפלטפורמה נאבקת לשמר אצלה מפרסמים על רקע החשש של האחרונים מהופעת תוכן לא ראוי בפלטפורמה.
מאסק הודיע מוקדם יותר החודש ששכר את לינדה יאקרינו, סמנכ"לית הפרסום לשעבר של NBC יוניברסל, לתפקיד המנכ"לית החדשה של טוויטר. מאז שמאסק רכש את טוויטר חתכה החברה עלויות בצורה דרמטית ופיטרה אלפי עובדים, כולל רבים שעסקו בוויסות תוכן מזיק ובלתי חוקי, שמירה על מהימנות הבחירות, ווידוא אמינות המידע שמופיע באתר. במקביל קידם מאסק מאפיין שנקרא "רשימות קהילתיות" (Community Notes), שמאפשר למשתמשים להוסיף תוכן לציוצים כדרך להילחם בתוכן שקרי שמופיע באתר.
טוויטר מתמודדת גם עם ביקורת גוברת מצד רגולטורים בנוגע לוויסות התוכן שלה, לאחר שהחברה פרשה מהסכם וולונטרי עם האיחוד האירופי למלחמה במידע שקרי, אך אמרה שהיא מחויבת לעמוד בחוקי האינטרנט הצפויים להיחקק על ידי האיחוד. תיירי ברטון, נציב סחר הפנים של האיחוד האירופי, אמר בשבוע שעבר שהחברה לא תוכל להתחמק ממחויבויותיה המשפטיות גם לאחר שפרשה מההסכם.