סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צוות סולוטו 2022
צוות סולוטו 2022 ( באדיבות סולוטו )

מרכז הפיתוח של סולוטו בישראל נסגר - 120 עובדיו יפוטרו

אשוריון, חברת האם של סולוטו המספקת ביטוח ושירות לשלל מכשירים, הודיעה כי תפטר במקביל מאות עובדים נוספים בארה"ב. בין מנהלי סולוטו בעבר נמנה ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט

חברת אשוריון (Asurion), חברת האם של סולוטו (Soluto), הודיעה היום (א') ל-120 עובדיה כי היא סוגרת את מרכז הפיתוח הישראלי שלה ומפטרת את כולם. במקביל מפטרת החברה העולמית מאות עובדים נוספים בארצות הברית.
ההחלטה של אשוריון לסגור את המרכז בישראל היא חלק מתהליכים פנימיים של ארגון מחדש, הכוללים צמצומים בכוח האדם הגלובלי ושינויים במיקוד העסקי וביעדי הצמיחה של החברה. את המרכז בישראל מנהלת מירב אורן, שהתמנתה לתפקיד לאחרונה.
סולוטו הוקמה בשנת 2008 ע"י תומר דביר וישי גרין. בשנת 2013 היא נמכרה לחברת האינשורטק האמריקאית אשוריון, חברה המספקת ביטוח ושירות לניידים חכמים, טאבלטים, מוצרי חשמל, כלים, משדרים לווייניים ועוד. החברה משרתת מעל 300 מיליון משתמשים בארה"ב, יפן ומדינות נוספות. בחברה מועסקים כ-17 אלף עובדים ברחבי העולם.
בין מנהלי החברה בעבר נמנה ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, אשר בעת האקזיט של החברה ב-2013 כיהן כשר הכלכלה ואף רשם אקזיט נאה ממכירת אחזקותיו בה, אשר היו באותה עת בנאמנות עיוורת.
מהחברה נמסר שהיא קיבלה את ההחלטה הקשה כתוצאה מתהליכי צמצום שנעשים בכל החברה, לאחר שהחליטה להתמקד ביעדי הצמיחה העכשוויים שלה בשוק הסלולר, בתיקון מכשירים ביתיים ובאופרציית החנויות. החלטה זו אינה מאפשרת את המשך העסקתם של הטאלנטים המוכשרים של סולוטו ואת המשך פיתוח היכולות הטכנולוגיות החדשניות שיש למרכז בתל אביב.
עוד מסרה החברה כי העובדים המפוטרים עתידים לקבל מענקי פרישה מורחבים על מנת לספק להם רשת ביטחון ותמיכה לחודשים הקרובים. כ-40 עובדים ימשיכו לעבוד בחברה עד סוף השנה. כל עובדי החברה יקבלו ליווי וסיוע על ידי צוות מקצועי ייעודי של מחלקת משאבי האנוש מטעם החברה, על מנת לסייע להם במציאת מקום עבודה חדש.
"ההחלטה לסגור את המשרדים בתל אביב ולהיפרד מהצוות שתרם רבות להצלחה ארוכת השנים של החברה שלנו אינה קלה", מסר ג'ון לאונרד, סגן נשיא חברת אשוריון, "הצוות בסולוטו היה חלק חשוב בצמיחה שלנו ובהצלחה שלנו מאז נרכשה החברה ב-2013".
1 צפייה בגלריה
Merav Oren  Soluto מירב אורן
Merav Oren  Soluto מירב אורן
מירב אורן, מנהלת מרכב הפיתוח בישראל
(צילום: Noy Arkobi)
מנהלת מרכז הפיתוח מירב אורן מסרה: "בצער רב נאלצנו היום לבשר לכל אנשי הצוות העובדים עמנו בסולוטו על החלטתה של אשוריון לסגור את מרכז הפיתוח הישראלי. מדובר באנשים שמאמינים בחברה ובמוצר ויחד נתנו את ליבם ויכולותיהם מדי יום בכדי ליצור את המוצר הטוב ביותר למשתמשים שלנו.
"לאורך שנים ריכזנו בסולוטו את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומם, המהווים את חוד החנית של תעשיית הטכנולוגיה בישראל ושמרנו על תרבות יחידה במינה. עבורי באופן אישי, מדובר ברגע קשה במיוחד. אנו מחוייבים לעשות את כל המאמצים על מנת לתמוך ולסייע לכל אחד ואחת למצוא מקום עבודה מעולה שיהנה מהיכולות והכישורים שלהם".
תומר דביר, ממקימי סולוטו שמשמש כסגן נשיא בכיר בחברה אך יצא לחל"ת בשנה האחרונה, מסר: "נעצבתי מאוד על ההחלטה. הקמנו צוות מקצועי עם תרבות ייחודית שבמשך 14 שנים יצר, השפיע על התעשייה המקומית, על אשוריון ועל מאות מליוני לקוחות בכל העולם. למרות הכאב אני יודע שאנשי הצוות ייקחו עמם את הכישרון, התרבות והגישה הייחודית לחברות בנות המזל בהן ימשיכו את דרכם".