סגור
קניין רוחני

כיצד משתקף תחום עריכה הפטנטים בתקופה של מיתון ואי ודאות?

עליות הריבית, הירידות בשוקי ההון והאינפלציה עשויות להוביל לתקופה של מיתון בכלכלות העולם. מהם הצעדים הנדרשים מצד החברות בכל הנוגע לקניין רוחני בתקופה הקרובה? ד"ר גל ארליך, ראש קבוצת ארליך הפועלת בתחום הקניין הרוחני ועריכת פטנטים, התארח באולפן לשיחה על התפקיד של עורכי הפטנטים רקע אי הודאות בשווקים, ועל המגמות והתחומים המסקרנים ביותר בעולם העסקי בשנים הקרובות

כאשר השווקים נמצאים במגמת ירידה, הריביות במגמת עלייה והאינפלציה לא מפסיקה לזנק, חברות רבות ממגוון תחומים מגיבות לאפשרות הכניסה למיתון. השינויים בתחזיות ובפעילות דורשים התאמה גם בכל הנוגע לתחום עריכת הפטנטים, על מנת להבטיח את הפעילות של החברה ולגבש תכנית ליציאה עתידית ממיתון. ד"ר גל ארליך, ראש קבוצת ארליך הפועלת בתחום הקניין הרוחני ועריכת פטנטים, מדבר בראיון על הדרך של החברות להתמודד עם מיתון בכל הנוגע לקניין רוחני, על העצירה האפשרית של פיתוח מוצרים חדשים, ניתוח פורטפוליו IP וגם על התחומים הטרנדיים כפי שמשתקף מפעילות תחום עריכת הפטנטים.

אם כן, ד"ר ארליך מדבר על פעולה משולבת של עורכי הפטנטים והחברות לצמצום תיק הפטנטים והעלויות שלו באופן שיפגע הכי פחות בהגנה על המונופול של החברה. בנוסף, ד"ר ארליך מציין כי דווקא בעת מיתון, חברות עשויות להגביר את מאמצי הפיתוח של מוצרים חדשים, על מנת להיות מוכנים ליציאה מהמיתון, ועל תפקיד עורכי הפטנטים להגנה הנדרשת על המוצרים העתידיים.
בכל הנוגע לניתוח פורטפוליו הקניין הרוחני, ד"ר ארליך מדבר על תפקיד המשרד לעריכת פטנטים והצעדים הנפוצים לצמצום וייעול התיק. לבסוף, ד"ר ארליך מספק הצצה אל חלק התחומים הצומחים והמסקרנים בשוק- פודטק ו-NFT, אשר כוללים פוטנציאל עצום להתפתחות, חדשנות וצמיחה.