סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

רובוט משלוחים של יאנדקס יפעל ע"י זכיינית קארפור בדובאי

לקוחות הזכיינית Majid Al Futtaim יוכלו לקבל את הזמנותיהם המקוונות כבר בתחילת 2022 באמצעות הרובוטים האוטונומיים של ענקית הטכנולוגיה יאנדקס כחלק מתכנית הפיילוט

ענקית הטכנולוגיה יאנדקס, מהחברות המובילות באירופה, שהקימה לאחרונה מטה בישראל, חתמה על מזכר הבנה עם Majid Al Futtaim, להרחבת יכולות משלוחי ה״מייל אחרון״ של רשת המרכולים הצרפתית קארפור בדובאי, באמצעות באמצעות רובוט אוטונומי.
Majid Al Futtaim - ענקית קמעונאות הפועלת ברחבי המזרח התיכון, אפריקה ומרכז אסיה - היא הזכיין הבלעדי של קארפור ביותר מ-30 מדינות ברחבי המזרח התיכון, אפריקה ואסיה. השותפות עם יאנדקס בדובאי תהפוך את קארפור, אחת מרשתות הסופרמרקט הפופולריות ביותר באזור, לקמעונאי הראשון באזור שישתמש ברובוט משלוחים אוטונומיים לאספקת הזמנות.
לקוחות קארפור באזורים נבחרים ברחבי איחוד האמירויות, יוכלו לקבל את הזמנותיהם המקוונות כבר בתחילת 2022 באמצעות הרובוטים האוטונומיים של יאנדקס כחלק מתכנית הפיילוט.
הפעילות המשותפת נוצרה בעקבות ביקוש גבוה לשירותי קמעונאות מקוונים, ותספק ללקוחות קארפור אפשרויות אספקה רובוטית חדשניות ושונות משיטות המשלוח המסורתיות.
2 צפייה בגלריה
ענקית הטכנולוגיה יאנדקס רובוט דובאי
ענקית הטכנולוגיה יאנדקס רובוט דובאי
הרובוט של ענקית הטכנולוגיה יאנדקס בדובאי
(צילום: Yandex)
הרובוט האוטונומי של חברת יאנדקס מופעל באמצעות טכנולוגיית הרכב האוטונומי, תחום שבו יאנדקס נחשבת לשחקנית מהמובילות בעולם. הרובוט, הנקרא "רובר", יכול לתכנן ביעילות את המסלול הבטוח ביותר בזמן אמת, לזהות רכבים, סימני דרך, רמזורים והולכי רגל מתקרבים, ומתנהל במהירויות של עד 8 ק"מ בנסיעה על מדרכות או באזורי הולכי רגל אחרים. בזמן ניווטם העצמאי של הרובר בדרכים, הלקוחות יוכלו לעקוב אחר מסלולם בזמן אמת באפליקציית MAF Carrefour.
דמיטרי פולישוק, מנכ"ל קבוצת הנהיגה האוטונומית של יאנדקס, "הדרישה למשלוח אוטונומי של 'המייל האחרון' ממשיכה לגדול בעולם. לא רק עסקים, אלא גם ערים ואפילו מדינות שלמות כבר התעניינו בטכנולוגיה הזו. למשלוח אוטונומי יש פוטנציאל לשפר את החיים עבור האנשים בערים, תוך סיוע לחברות בטיוב הלוגיסטיקה שלהן וצמצום העלויות. הרובוטים של יאנדקס כבר סיפקו עשרות אלפי הזמנות בארצות-הברית וברוסיה. אנו מעריכים את התמיכה של רשות התחבורה והדרכים RTA, ויחד עם Majid Al Futtaim נחקור את ההזדמנויות לייצור יתרונות למשלוח רובוטי בחיי היום יום של דובאי".
2 צפייה בגלריה
ענקית הטכנולוגיה יאנדקס רובוט דובאי
ענקית הטכנולוגיה יאנדקס רובוט דובאי
ההחתימה על ההסכם
(צילום: Yandex)
האני וייס, מנכ"ל Majid Al Futtaim קמעונאות, הוסיף כי "כקמעונאי מוביל, הנעת התעשייה הקמעונאית אל העתיד היא באחריותנו. יחד עם יאנדקס ועם התמיכה המתמשכת של רשות התחבורה והדרכים RTA, אנו נלהבים לגלות את הפתרון העדכני והחדשני של ה'מייל אחרון', המציע ללקוחותינו יותר גמישות, נוחות ומהירות בהזמנות המקוונות שלהם. אנו משוכנעים כי מה שפעם נחשב למדע בדיוני, כיום מהווה פריצת דרך לשילוח הזמנות באופן רובוטי אוטונומי לגמרי בעבור לקוחות קארפור".