סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מונית אובר מוניות Uber
מונית של אובר. מצמיחה כנפיים (צילום: שאטרסטוק)

גם באוויר: אובר השיקה שירות הזמנת טיסות בבריטניה

ענקית שיתופי הנסיעות מתכוונת להפוך את השירות שלה ל"סופר-אפליקציה" בתחום החופשות, וכעת היא מאפשרת ללקוחות בבריטניה להזמין דרכה גם טיסות וכרטיסים לכלי תחבורה אחרים כחלק מחופשה אחת. בתכנון: הרחבת השירות למדינות נוספות

אובר השיקה שירות חדש באפליקציה שלה בבריטניה המאפשר להזמין טיסות, וזאת כחלק מהמאמצים של ענקית שיתופי הנסיעות להפוך ל"סופר אפליקציה" בתחום החופשות והנסיעות. השירות יאפשר ללקוחות להזמין כרטיסים לכלי תחבורה שונים המשמשים בחופשה אחת.
ב"פייננשל טיימס" דיווחו כי החברה השיקה בהדרגה ללקוחות בבריטניה את השירות החדש להזמנת טיסות מקומיות ובינלאומיות, והכוונה היא להרחיב אותו למשתמשים בכל רחבי הממלכה בשבועות הקרובים.
לפי אנדרו ברם, המנהל הכללי של אובר בבריטניה, ההשקה של שירות הזמנת טיסות מסחריות הוא "הצעד האחרון והשאפתני ביותר עד כה" באסטרטגיה של החברה להרחיב את עסקי הליבה של שיתופי נסיעות לקראת הפיכה לפלטפורמה נרחבת יותר של הזמנת טיסות וחופשות.
בריטניה נחשבת לאחד השווקים הגדולים ביותר של אובר מחוץ לצפון אמריקה, והיא משמשת כיעד לבחינת מימוש השאיפות הללו. באובר כבר השיקו את האפשרות להזמין כרטיסים לרכבת המקומית וליורוסטאר במדינה. ברם ציין בריאיון ל"פייננשל טיימס" כי הזמנות הרכבות התגלו כבר כ"פופולריות ביותר" בקרב הלקוחות, ומאז הושק השירות בשנה שעברה נרשמה עלייה חודשית של 40% במשתמשים. עם זאת, הוא לא חשף את מספר הכרטיסים שנמכרו.
לצורך מכירת כרטיסי הטיסות חברה אובר לסוכנות הנסיעות הופר, שתגבה עמלה קטנה מכל מכירה. המהלך הוא חלק מהחזון ארוך הטווח של המנכ"ל דארה קוסרשאהי, שחשף כבר ב-2018 את תוכניותיו להפוך את אובר לפלטפורמה נרחבת יותר לנסיעות. אולם התוכנית נדחתה בשל פרוץ הקורונה, ששיתקה את תעשיית הנסיעות, והובילה לכך שהקבוצה התמקדה בעסקי משלוחי המזון.
אובר ניסתה בעבר להציע הזמנת כרטיסים, אך תחת מודל אחר. ב-2019 השיקה החברה טיסות מסוק ב-200 דולר בארה"ב לנסיעות בין מנהטן לשדה התעופה JFK, אולם השירות בוטל ב-2020 בשל המגפה.
הוספת האפשרות של הזמנת טיסות דרך האפליקציה תסייע למשוך יותר משתמשים גם לעסקי שיתופי הנסיעות של אובר, שכן תינתן הנחה על הסעות לשדה התעופה למזמיני כרטיסי טיסות. "אנחנו מקווים שעסקי הליבה שלנו יצמחו", הודה ברם והוסיף כי בחברה מקווים להרחיב את הזמנת הטיסות גם למדינות נוספות, אך בשלב זה "אין תוכניות מוחשיות" לעניין.
אובר עברה תקופה מאתגרת בבריטניה כשלאחר הסרת מגבלות הקורונה הביקוש היה גבוה מהיצע הנהגים. בחברה פתרו זאת על ידי העלאת השכר ותעריפי הנסיעות, וכעת עובדים בבריטניה יותר נהגי אובר מכפי שהיו לפני המגפה. "בשנה שעברה חווינו התאוששות מדהימה בביקוש מצד הנוסעים ולקח קצת זמן למשוך חזרה את הנהגים", אמר ברם.