סגור
מונית אובר מוניות Uber
מונית אובר (צילום: שאטרסטוק)

אובר רשמה הכנסות שיא ברבעון - 8.6 מיליארד דולר

ספקית שירותי קריאת ההסעה באונליין עקפה את התחזיות, הן בהכנסות הרבעון ה-4 והן ברווח הנקי שעמד על 595 מיליון דולר. בעוד חברות טכנולוגיה אחרות מבצעות פיטורים נרחבים, אובר מדווחת על "הרבעון החזק ביותר אי פעם"; לפני חודש אמר המנכ"ל כי אינו צופה פיטורים בחברה

חברת אובר, שמספקת שירותי קריאת הסעות בין נהגים לנוסעים באמצעות הזמנות און ליין, נפגעה קשה בשלבים המוקדמים של מגפת הקורונה, אך עתה רואה זינוק של 49% בהכנסות. אובר ציינה היום (ד') כי היא הצליחה להדוף את השפל שכן פגע בחברות טכנולוגיה רבות, ומנכ"ל אובר, דארא ח'וסרו-שאהי אמר כי זהו הרבעון החזק ביותר אי פעם של אובר.
אובר דיווחה על הכנסות שיא של 8.6 מיליארד דולר בשלושת החודשים האחרונים של 2022, עלייה של 49% בהשוואה לתקופה המקבילה לפני שנה, כאשר מוטציית האומיקרון גרמה להפחתה בכמות הנסיעות. הצפי בשוק היה להכנסות של 8.49 מיליארד דולר. ההזמנות הסתכמו ב-30.7 מיליארד דולר ברוטו, סכום הכסף ששילמו הלקוחות, וזהו זינוק של 19% ביחס לשנה קודמת.
לפי החברה, לראשונה הגיעו הנסיעות ל-2 מיליארד לעומת 1.7 מיליארד לפני שנה, וחלה עלייה של 11% במספר הלקוחות המשתמשים באובר מדי חודש ל-131 מיליון. תוצאות אלו עלו מעט על הציפיות של האנליסטים בוול סטריט. בעוד שחברות טכנולוגיה אחרות כמו גוגל, מטא ומיקרוסופט ביצעו פיטורים נרחבים וקיצצו בעלויות, אובר נותרה יציבה יחסית, וח'וסרו שאהי אמר בחודש שעבר בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שהוא אינו צופה פיטורים בחברה.
חברות המציעות שירותים מבוססי אינטרנט, כמו מדיה חברתית ושיחות ועידה בווידאו, פרחו במהלך הקורונה, וחוו האטה מאז שהסתיימו הסגרים. לעומת זאת, אובר, שרווחיה מגיעים מהצעת נסיעות לאנשים, קיצצה כ-7,000 עובדים בשנת 2020, במהלך הסגרים, אך התאוששה כשהעולם נפתח מחדש ואנשים חזרו לחייהם הרגילים. "במבט לאחור נראה כי כל חברות הטכנולוגיה העסיקו יותר מדי עובדים במהלך הפריחה הדיגיטלית שנבעה מהמגפה, כשכולנו היינו תקועים בבית ונאלצנו להשתמש בשירותים דיגיטליים", אמר טום ווייט, אנליסט מחקר בכיר בחברת הפיינסים D.A דוידסון, בעוד "העסקים של חברות כמו אובר וליפט היו 'מדוכאים' בתקופה זו",הוסיף.
אובר דיווחה על רווח נקי של 595 מיליון דולר, הודות לאחזקותיה בחברות אחרות שמנייתן עלתה. החברה אמרה כי היא מצפה לעלייה ברווח התפעולי בשלב מסוים השנה, וזה יהיה הסימן להתחזקות עסקיה. אובר הייתה אחת מחברות הטכנולוגיה הראשונות שהזהירו משפל כלכלי. במאי האחרון אמר ח'וסרו-שאהי לעובדים שהחברה צריכה לרסן את ההוצאות כדי להסתגל לשינויים בכלכלה ובסדרי העדיפויות של המשקיעים.
חברת ליפט שתפרסם את הדוחות הכספיים הרבעוניים ביום ה' פעלה אף היא לצמצום עלויות, ובנובמבר פיטרה החברה 650 עובדים. בחודש שעבר היא סגרה את תוכנית הפיילוט הקטנה, 'ליפט דליברי' עקב מגבלות תקציב.
ח'וסרו שאהי הצהיר כי אובר תמשיך להקפיד על ריסון הוצאותיה לאורך 2023 כדי להביא לצמיחה בריאה. החברה צופה ברבעון הראשון של 2023 עלייה בטווח שבין 20%-24% בהזמנות לשירותים שהיא מציעה.