סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

ביזי הישראלית תחל להעניק אשראי לעסקים קטנים על בסיס טכנולוגיה של BlueVine

חברת הפינטק שהוקמה ביולי האחרון על ידי עידו לוסטיג גייסה 7.5 מיליון דולר בהובלת BlueVine, שזו השקעתה הראשונה בישראל. בעקבות הגיוס, ביזי תוכל להציע קווי אשראי של עד חצי מיליון שקל לבתי עסק עם עד 20 עובדים והכנסות של עד 20 מיליון שקל

חברת הפינטק ביזי (bizi), המעמידה אשראי לעסקים קטנים ובינוניים בישראל, גייסה 7.5 מיליון דולר בגיוס סיד. את סבב הגיוס הובילה חברת הפינטק BlueVine שעל בסיס הטכנולוגיה שלה תפעל חברת ביזי, לצד קבוצת הפניקס וחברת אורשי, מחלוצות האשראי החוץ-בנקאי בישראל.
BlueVine, שזו השקעתה הראשונה בישראל, פועלת בעשור האחרון בארצות הברית, שם היא מספקת פלטפורמה בנקאית לעסקים קטנים ובינוניים. ביזי תשתמש בכספי ההשקעה לבניית המוצר ולכניסה לשוק הישראלי בהעמדת קווי אשראי לעסקים, באישור מיידי ובאופן דיגיטלי לחלוטין.
חברת ביזי הוקמה בחודש יולי האחרון על ידי עידו לוסטיג, שכיהן כ- Chief Risk Officer ו-GM International בחברת הפינטק BlueVine, וכמנהל בכיר לניהול סיכונים ב-PayPal העולמית. החברה נשענת על טכנולוגיה מבוססת AI שפיתחה BlueVine בעשור האחרון, המאפשרת חיתום רציף ומיידי של עסקים, אישור לקוחות חדשים בתוך דקות וזמינות של 24/7 ללקוחות קיימים.
2 צפייה בגלריה
מערכת ביזי
מערכת ביזי
מערכת ביזי
(צילום: bizi)
לחברה יש רישיון למתן אשראי מורחב מרשות שוק ההון. בשלב הראשון היא מציעה קווי אשראי שיעמדו לרשות בעלי העסקים באופן רציף ומתוכם יהיה ניתן למשוך סכומים הנדרשים לפעילות העסק, כשתשלום הריבית ייעשה רק על הסכום שאותו העסק משך בפועל, ללא עמלות וללא קנסות פירעון מוקדם. בהמשך החברה מתכננת להרחיב את פעילותה לתחומים פיננסיים נוספים. בנוסף, ביזי מודיעה היום על הצטרפותו של סער זכריש, ששימש בתפקידו האחרון כראש אגף הדיגיטל בבנק הפועלים והוביל את השינויים הטכנולוגיים והתאמת הבנק לעולם החדש. סער זכריש יצטרף להנהלת החברה וישמש כ-COO.
ביזי נמצאת כיום במגעים לגיוס קו אשראי מאחד המוסדות הפיננסים. כיום, יותר מ-95% משוק האשראי לעסקים קטנים בישראל נשלטים על ידי הבנקים, המנהלים תיקים של יותר מ-200 מיליארד שקל. בנטרול הלוואות בערבות מדינה (אשר חלקן בתיק האשראי הבנקאי גדל משמעותית בשנתיים האחרונות), היקף האשראי שהעמידו הבנקים לעסקים קטנים הצטמצם ביותר מ-10% בהשוואה לטרום משבר הקורונה.
2 צפייה בגלריה
עידו לוסטיג וסער זכריש, מייסיד ביזי
עידו לוסטיג וסער זכריש, מייסיד ביזי
עידו לוסטיג וסער זכריש, מייסדי ביזי
(צילום: מרב רביץ מושל )
בשיחה עם "כלכליסט" מסביר עידו לוסטיג, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, כי החברה תחל לפעול בתקופה הקרובה ותציע קווי אשראי של עד חצי מיליון שקל לבתי עסק עם עד 20 עובדים והכנסות של עד 20 מיליון שקל. "המודל של ארצות הברית לא דומה למודל שלנו", הוא אומר. "אנחנו יודעים על מה להסתכל ומה לעשות. אנחנו לוקחים מתודולוגיה קיימת ומוכחת שעובדת היטב בארצות הברית ומתאימים אותה לישראל".