סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

קבוצת BRM משקיעה 30 מיליון דולר במיזם הגראז' של לאומי

הגראז', שמשקיע מקים ומלווה סטארט-אפים בתחומי הפינטק, סייבר ובינה מלאכותית, הוקם לפני מספר חודשים על ידי יזמי ההייטק עומר נגר, איל רדלר ושי דן. לאומי פרטנרס מחזיקה ב-20% מהבעלות בגראז'; קרן BRM צפויה לגייס ממשקיעים נוספים עד לסכום כולל של 160 מיליון דולר

בנק לאומי מודיע היום על צירוף קבוצת BRM כמשקיע עוגן ל"גראז'" ("The Garage"), מיזם חדש של הבנק שמשקיע, מקים ומלווה חברות סטארט-אפ בתחומי הפינטק, הסייבר, הדאטה וה-AI. סכום ההשקעה לא פורסם אך הוא מוערך בכ-30 מיליון דולר.


בכך מצטרפת BRM ללאומי, שבאמצעות לאומי פרטנרס – זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק, מחזיקה ב-20% מהבעלות על הגראז'.

2 צפייה בגלריה
עומר נגר מנכל הגראז
עומר נגר מנכל הגראז
עומר נגר, מנכ"ל הגראז'
(כפיר סיוון )

במקביל, מתקיים מו"מ מתקדם עם משקיע אסטרטגי נוסף מחו"ל על צירופו למיזם. סכום ההשקעה של השותפים בקרן יהיה 120-110 מיליון דולר, והיא צפויה לגייס ממשקיעים נוספים עד לסכום כולל של 160 מיליון דולר.
הגראז' הוקם לפני מספר חודשים על ידי יזמי ההייטק עומר נגר, איל רדלר ושי דן. השלושה הם יוצאי יחידות מודיעין וטכנולוגיה מובחרות שמכהנים, בהתאמה, בתפקידי המנכ"ל, סמנכ"ל האסטרטגיה וסמנכ"ל הטכנולוגיה.
השקעה ב-15 חברות סטארט-אפ ב-5 שנים
התוכנית האסטרטגית של הגראז' היא להקים ולהשקיע בכ-15 חברות סטארט-אפ במהלך תקופה של חמש שנים. הגראז' מתאים הן ליזמים המעוניינים להקים סטארט-אפ לפתרון אתגרים טכנולוגיים קיימים או עתידיים בעולמות הפיננסים, הסייבר, הדאטה וה-AI, והן לחברות בשלבים מוקדמים שכבר פיתחו שירות או מוצר.
2 צפייה בגלריה
חנן פרידמן על רקע בנק לאומי
חנן פרידמן על רקע בנק לאומי
חנן פרידמן על רקע בנק לאומי
(צילומים: רון קדמי, שאול גולן)
בשני המקרים, יאפשר הגראז' לחברות לעבוד בסביבה הטבעית שלהן, יחד עם מתן אפשרות לקבל מלאומי ומהשותפים האסטרטגיים הנוספים שירותים, ליווי וייעוץ בנושאים רגולטוריים, פיננסיים, ניהוליים וטכנולוגיים.
כמו כן, תתאפשר לחברות גישה ייחודית למומחים ולדאטה על בסיס שיתוף הפעולה האסטרטגי עם לאומי ועם שאר השותפים. נוסף ליתרונות המעטפת הרחבה שיוכלו הטאלנטים הטכנולוגיים לקבל בגראז', תיבחן האפשרות להטמיע במערכות לאומי את המוצרים והשירותים שיפתחו החברות.