סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

פרסונטיקס הישראלית גייסה 85 מיליון דולר מתומא בראבו

חברת הפינטק של המנכ"ל דוד סוסנה, המציעה פתרונות של בנקאות אישית ודיגיטלית לבנקים ברחבי העולם, גייסה בעשרת החודשים האחרונים 160 מיליון דולר. סוסנה: "הבנקים הם חיות שמרניות ולוקח זמן לבנות שם עסק משמעותי, אבל כשזה מתחיל לעבוד יש לי כבר מיליוני משתמשים"

חברת הפינטק פרסונטיקס (Personetics), המספקת פתרונות פרסונליזציה לבנקים ולגופים פיננסיים, גייסה 85 מיליון דולר, בהובלת קרן הפרייבט אקוויטי Thoma Bravo, המתמחה בהשקעות צמיחה. בסבב זה השתתפו גם משקיעים קודמים, ובהם Viola Ventures, Lightspeed, Sequoia capital, Nyca Partners ו –Warburg Pincus PE. בסך הכל גייסה פרסונטיקס יותר מ-160 מיליון דולר בעשרת החודשים האחרונים.
מנכ"ל החברה דוד סוסנה אישר ל"כלכליסט" כי חלק קטן מהגיוסים היה מיועד לסקנדרי כדי לאפשר לעובדים למכור מניות, ואף התייחס לסירובו העיקש לפרסם את שווי החברה בגיוסים. "בתחילת שנת 21 גייסנו 75 מיליון מוורבורג פינקוס לצורכי צמיחה", הוא אומר. "אני איש של פעם. אותי מעניין המכירות של החברה. אף פעם לא פרסמתי שווי ולא אעשה זאת. בשתי ההשקעות היו מרכיבי סקנדרי לעובדים והם היו לא קטנים, כתודה לעובדים".
בשונה מרוב חברות הפינטק הישראליות, פרסונטיקס מציעה פתרונות בנקאות אישית ודיגיטלית לבנקים ברחבי העולם. החברה פיתחה פלטפורמה שמאפשרת להציע ללקוחות התנהלות פיננסית מותאמת להם אישית באופן אוטומטי. הפתרונות זמינים ללקוחות ישירות בדיגיטל או בשיתוף עם בנקאי ומותאמים למשקי בית, לעסקים קטנים, ללקוחות אמידים ולמחזיקי כרטיס אשראי. "אם היום הייתי מתחיל חברה לא בטוח שהייתי בבנקים", מתוודה סוסנה. "זה לא פשוט לבנות מערכת לבנקים. הבנקים הם חיות שמרניות, ולוקח זמן לבנות שם עסק משמעותי, אבל ברגע שזה מתחיל לעבוד יש לי כבר מיליוני משתמשים. חברות שפועלות מול צרכנים צריכות להשקיע המון במותג שלהן".
סוסנה מתייחס גם למהפכת הבנקאות הדיגיטלית, ומביע ספקות לגבי הצלחת בנקים חדשים. "אני לא חושב שבנק דיגיטלי יכול לנצח בנקים גדולים", הוא אומר. "בנקים דיגיטליים שניסו לבנות משהו כמו בנק רגיל אבל יותר דיגיטלי לא הצליחו. קשה להזיז לקוח מהבנק שלו, וצריך לחשוב טוב על המודל העסקי ועל הצעת הערך הראשונה".
בין הבנקים הבולטים שמשתמשים כיום בפלטפורמה של פרסונטיקס ניתן למנות את US bank, RBC (Canada), Santander (UK, Spain), KBC (Belgium) Intesa San Paolo (Italy), Metro Bank, UOB (Singapore), Hyundai Card (Korea), MUFG (Japan), וגם בנקים ישראליים כמו בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי וישראכרט.
1 צפייה בגלריה
דיוויד סוסנה מייסד פרסונטיקס
דיוויד סוסנה מייסד פרסונטיקס
דוד סוסנה, מייסד פרסונטיקס
((צילום: פרסונטיקס))
"עברו תשעה חודשים מהגיוס של ורבורג פינקס, וראינו שמה שחשבנו שיקרה קרה", אומר סוסנה. "אנחנו כרגע בקצב של החתמת בנק חדש כל כמה שבועות. אנחנו עובדים בעיקר במגזר הקמעונאי כיום, ורוצים להגיע לעולם של בנקאות פתוחה שמאפשרת לחברות פינטק להציע שירותים פיננסיים על בסיס דאטה. החלטנו להשקיע יותר בתחום, ואולי לעשות רכישה. לכן החלטנו לגייס עוד וקיבלנו הרבה פניות, אז החלטנו לבחור בתומא בראבו".
סוסנה מציין כי בניגוד להרבה חברות אחרות, הגיוס לא משמש לפעילות השוטפת של החברה: "אנחנו לא שורפים הרבה כסף. רוב הכסף שנכנס לחברה הוא למטרות התרחבות ברכישות וגידול טבעי. החיים לימדו אותי שאסור להחליט מראש מה אנחנו רוצים להיות. אנחנו גדלים מהר ובעוצמה כזאת שלא פשוט לרכוש אותנו. יש אצלנו הרבה הזדמנויות. יש 10,000 בנקים בעולם שצריכים שירותים כמו שלנו, ולבנקאות הפתוחה יש פוטנציאל להכניס שחקנים נוספים. כל עוד יש לאן לגדול לא נחפש מישהו שיקנה אותנו" .
ב-2007 מכרו סוסנה ושותפו דיוויד גוברין את חברת אקטימייז לחברת נייס בכ-200 מיליון דולר. "בגדול אני לא נגד הנפקה, וזה צעד שיכול לתרום לנו, אבל אני צריך להיות חזק מאוד בבסיס", אומר סוסנה. "הרבה חברות לקחו את עצמן לשם מוקדם מדי. אני אגיע לשם כשאהיה מוכן".
סוסנה יודע שקשה מאוד לגייס עובדים בישראל ובעולם, אבל בשונה מהרבה חברות הוא מגלה גמישות רבה בעובדים שמעסיקה החברה. "כמעט 300 עובדים כיום מועסקים בחברה ונעשה גידול משמעותי", הוא אומר. "היינו רוצים לגדול פי שלושה, אבל אני לא מבין מהיכן נביא את כולם. יש לנו כוח אדם מגוון. אנחנו מעסיק מאוד גדול בנצרת, יש לנו צעירים רבים, ואנחנו פתוחים לאנשים מהמגזר החרדי. יש לנו גם קבוצה של עובדים על הספקטרום. אנחנו בהחלט גמישים ועושים דברים מעניינים כדי להביא כוח אדם, אבל גם לנו יהיה מאוד קשה לעמוד בתחזיות בנושא הזה".