סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אפל טים קוק באירוע השקת מפעל השבבים החדש של TSMC באריזונה
מנכ"ל אפל טים קוק. לא רוצה לפטר (בלומברג)

עיכוב בונוסים, קיצוץ משרות והשהיית קידומים: אפל מנסה להימנע מפיטורים

החברה מיישמת בימים אלה שורה של שינויים במטרה לצמצם הוצאות ככל הניתן על מנת להתיישר עם המציאות הכלכלית מבלי לפטר עובדים - פעולה שאותה כינה טים קוק "מוצא אחרון". בנוסף, הודק מאוד הפיקוח על עבודה מהמשרד

באפל החלו ליישם כמה שינויים ברחבי החברה כחלק מניסיון להוריד בהוצאות, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. במסגרת הצעדים, אפל מעכבת תשלום בונוסים לחלק מהצוותים ומקפיאה גיוסים בחטיבות רבות. עם זאת, בניגוד לחברות טכנולוגיה גדולות אחרות כמו אמזון, גוגל ומטא, שהכריזו בחודשים האחרונים על קיצוצים של אלפי משרות, באפל עד כה נמנעו מפיטורים ומחפשים דרכים אחרות להוריד בעלויות נוכח חוסר הוודאות הכלכלי. המנכ"ל טים קוק הגדיר פיטורים כ"מוצא אחרון".
אחד השינויים שאימצו באפל הוא שינוי מועד תשלום בונוסים לחלק מהעובדים - צעד שישפיע בעיקר על חטיבות התפעול והקמעונאות, כך לפי הדיווח. עד כה חילקו באפל בונוסים וקידומים פעם או פעמיים בשנה, בהתאם לחטיבות. הבונוסים הדו-שנתיים חולקו לרוב באפריל ובאוקטובר. ואולם, תחת התוכנית החדשה לא יחולקו בחודש הבא בונוסים, לא יוכרז על קידומים וכל החטיבות יקבלו בונוס חד-שנתי בלבד – באוקטובר. באפל הדגישו כי העובדים יקבלו את מלוא הסכום של הבונוסים, רק שהוא יגיע בתשלום אחד במקום שני תשלומים. עם זאת, הם חשפו את השינוי בהתראה קצרה עבור העובדים.
המהלך חל על מהנדסים ועובדים שאינם בעמדות ניהול וכן על מנהלים בדרג הבינוני, אך לא על מנהלים בכירים. העובדים המרוויחים ביותר באפל לרוב מקבלים בונוס בכל רבעון.
בבלומברג דיווחו עוד כי בחברה הורידו את תקציבי הנסיעות של צוותים רבים ודורשים כעת קבלת אישור מסגן נשיא בכיר עבור תוספות לתקציב. באפל גם עוקבים אחר העבודה מרחוק ומנטרים באיזו תדירות מגיעים העובדים למשרדים וכמה ימים הם עובדים מהבית. המדיניות הנוכחית מחייבת הגעה למשרד שלושה ימים בשבוע.