סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
פט גלסינגר אינטל

אינטל משיבה לעובדים את כספי הקיצוץ - ומפצה אותם בבונוס

ענקית השבבים הבטיחה בעבר כי המשכורות של עובדי החברה ברחבי העולם ישובו באוקטובר לרמתן מלפני הקיצוץ הרוחבי שהיא ביצעה בינואר. ואכן, אמש עדכנה את עובדיה שהיא מתכוונת לעמוד בהבטחתה

ענקית השבבים אינטל הודיעה אמש לעובדיה בחרבי העולם שהיא מתכוונת לעמוד בהבטחתה ולהחזיר את הקיצוצים שעשתה ואף החליטה לפצות את כל העובדים שזכאים לכך בפיצוי חד-פעמי באמצעות מניות בחודש דצמבר. מאינטל נמסר שהיא אינה מגיבה על עניינים פנימיים שנוגעים לעובדים.
בחודש פברואר האחרון הודיעה אינטל שב-1 באוקטובר הקרוב המשכורות שקוצצו יחזרו לרמתן טרם הקיצוץ. כמו כן עובדי החברה יחזרו לקבל את הבונוס הרבעוני החל מהרבעון השלישי של השנה. אינטל מעסיקה 11,700 עובדים בישראל, 7,800 מוגדרים כעובדי פיתוח ו-3,900 כעובדי ייצור.
הקיצוצים שנחשפו בחודש ינואר האחרון כללו קיצוץ בשכרו של המנכ''ל פט גלסינגר ב-25%. חברי ההנהלה הבכירה שמדווחת ישירות לגלסינגר יראו את שכרם מקוצץ ב-15%; בנוסף, החברה תקצץ 10% בשכר הדרג הבכיר (סגני נשיא ומעלה), ו-5% בשכר דרג הביניים, שמהווים את רוב כוח העבודה. אצל עובדים בתפקידי טכנאים, הנדסאים, דרג זוטר וג'וניורים - אין קיצוץ.