סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
פט גלסינגר  מנכ"ל אינטל ה עולמית
פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל העולמית (צילום: ערן יופי כהן, אלכס קולומויסקי)

אינטל לעובדים: הקיצוץ בשכר זמני - עד אוקטובר הקרוב

בתחילת החודש הודיעה אינטל על קיצוץ של 5% עד 25% בשכר, בהתאם לדרג. כעת מודיע המנכ"ל כי בעוד שמונה חודשים ישובו העובדים לקבל את השכר המקורי וכי ברבעון השלישי יחזרו לקבל בונוסים. "אנחנו נשארים מחויבים לתגמל עובדים שנשארים בחברה ועוזרים לנו לנווט בתקופה מאתגרת זו", כתב גלסינגר

ענקית השבבים אינטל החליטה היום (ד') להפחית את אי הבהירות שאפפה את קיצוץ משכורות העובדים שעליו הודיעה בתחילת החודש.
פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל העולמית, שלח מכתב לעובדי החברה ועדכן אותם שב-1 באוקטובר הקרוב המשכורות שקוצצו יחזרו לרמתן טרם הקיצוץ. כמו כן עובדי החברה יחזרו לקבל את הבונוס הרבעוני החל מהרבעון השלישי של השנה. "אני יודע שההחלטות האלה היו קשות, ואנחנו נשארים מחויבים לתגמל עובדים שנשארים בחברה ועוזרים לנו לנווט בתקופה מאתגרת זו", כתב.
במכתב מסביר גלסינגר מדוע הקטינה החברה את הדיבידנד: "היום הודענו גם כי מועצת המנהלים של אינטל קיבלה החלטה להקטין את הדיבידנד הרבעוני. זה משקף את הגישה של הדירקטוריון להקצאת הון. זה נועד למקם את אינטל בצורה הטובה ביותר עבורה לטווח הארוך, נותן לנו את הגמישות הפיננסית שאנו צריכים כדי לתמוך בהשקעות ולהניע את השינוי שלנו בתקופה זו של אי ודאות מאקרו-כלכלית".
בתחילת החודש כאמור הודיעה אינטל שכל העובדים בחברה מעל דרגה 7 מתוך 11 יספגו הפחתה כזו או אחרת בתנאים. דרג הביניים, שכולל גם את המהנדסים, יספוג קיצוץ של 5% בשכר, ולמנהלים בכירים יותר יופחתו בין 10% ל־15%. גלסינגר קיצץ את שכרו ב־25%, וכעת גם דירקטוריון החברה יספוג קיצוץ דומה. אינטל היא המעסיקה הגדולה בישראל עם 12 אלף עובדים ופועלת בארץ בארבעה אתרים: מפעל השבבים בקריית גת, אתר משולב לייצור ופיתוח בירושלים ומרכזי פיתוח בחיפה ובפתח תקווה.