סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
עובדי גוגל סן פרנסיסקו
עובדי גוגל סן פרנסיסקו (צילום: AP)

גוגל מאטה את קצב גיוסי העובדים; המנכ"ל פיצ׳אי: "נגייס רק לתפקידים קריטיים"

במייל ששלח לעובדים כתב המנכ"ל סונדר פיצ'אי כי החברה תתמקד ב-2023-2022 בגיוס "מהנדסים, תפקידים טכניים ותפקידים קריטיים אחרים". "במבט קדימה עלינו להיות יותר יזמים, לעבוד בדחיפות גדולה יותר, במיקוד חד יותר ועם רעב גדול יותר מכפי שהראינו בימים בהירים", כתב פיצ'אי

גוגל מתכננת להאט את גיוסי העובדים לשארית השנה לנוכח האפשרות למיתון כלכלי, כך כתב המנכ"ל סונדר פיצ'אי במייל ששלח לעובדים והגיע לידי סוכנות הידיעות בלומברג. פיצ'אי כתב שהחברה תתמקד ב-2023-2022 בגיוס "מהנדסים, תפקידים טכניים ותפקידים קריטיים אחרים".
"במבט קדימה עלינו להיות יותר יזמים, לעבוד בדחיפות גדולה יותר, במיקוד חד יותר ועם רעב גדול יותר מכפי שהראינו בימים בהירים", כתב פיצ'אי. "בחלק מהמקרים פירוש הדבר הוא איחודים במצבים שבהם יש השקעות חופפות וצמצום הליכים".
גוגל לרוב נשארת חסינה למדי לירידות כלליות בסקטור הטכנולוגיה. ענקית האינטרנט הקפיאה גיוסים במשבר הפיננסי לפני כעשור, אך מאז הוסיפה בגלים עובדים חדשים לחטיבות מרכזיות כמו הפרסום, וכן בתחומים כמו מכשירי סמארטפון, מכוניות אוטונומיות ומכשירים לבישים שעדיין לא רווחיים. אלפבית, החברה האם של גוגל, שמעסיקה קרוב ל-164 אלף עובדים נכון ל-31 במרץ, גייסה בשנים האחרונות עובדים בעיקר לחטיבת הענן של גוגל ולתחומים חדשים כמו חומרה.
גוגל הולכת בעקבות חברות טכנולוגיה גדולות נוספות. כך למשל, בחודש מאי הודיעו סנאפ וליפט כי בכוונתן להאט את קצב גיוסי העובדים, טוויטר הודיעה בחודש שעבר על צמצום של 10% מכוח האדם, מיקרוסופט הכריזה על קיצוץ מספר קטן של משרות, ובדומה מטא הודיעה בשבוע שעבר על צמצום תוכניות הגיוס לנוכח התנאים הכלכליים.
במייל טען פיצ'אי שגוגל הוסיפה 10,000 עובדים ברבעון השני ויש לה "מחויבויות" בחודשים הקרובים להעסיק סטודנטים. "חוסר הוודאות הכלכלי נמצא בראש המחשבות שלנו. כמו כל החברות, איננו חסינים להאטות כלכליות", כתב פיצ'אי. "דבר שאני מעריך בתרבות שלנו הוא שלעולם לא תפסנו אתגרים מסוג זה כמכשולים, אלא אנחנו תופסים אותם כהזדמנויות להעמיק את ההתמקדות וההשקעות שלנו בטווח הארוך".