סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
גילה חייט ו אביתר בן ארצי מייסדי דארו  Darrow
גילה חייט ואביתר בן ארצי (צילום: ליאת שליט)

סטארט-אפ הליגלטק Darrow גייס 35 מיליון דולר לזיהוי הפרות חוק באמצעות בינה מלאכותית

סבב הגיוס הובל על ידי קרן ההון סיכון המובילה בתחום הבינה המלאכותית Georgian, וכלל גם את המשקיעים הקיימים מקרנות F2, Entrée Capital ו-NFX. החברה המעסיקה 75 עובדים בישראל פיתחה פלטפורמת מודיעין משפטי הסורקת מקורות מידע ברשת ומזהה הפרות חוק פוטנציאליות

סטארט-אפ הליגלטק Darrow גייס 35 מיליון דולר. סבב הגיוס הובל על ידי Georgian, קרן הון סיכון מובילה בתחום הבינה המלאכותית. הסבב כלל גם את המשקיעים הקיימים מקרנות F2, Entrée Capital ו-NFX. החברה מעסיקה 85 עובדים - 10 בארצות הברית והשאר בישראל ש-55% מהם נשים.
החברה נוסדה על ידי המנכ"ל - המשפטן אביתר בן ארצי, גילה חייט (CTO, בוגרת 8200) ואלעד שפיגלמן שאינו פעיל בחברה כיום. החברה גייסה עד היום, ללא הסבב הנוכחי, 24 מיליון דולר.
"הפלטפורמה שלנו מזהה הפרות חוק ומשפרת תפוקה של תהליכים פוטנציאלים של משרדים. אנחנו עובדים עם מעל ל-50 משרדי עו"ד בארה"ב בתחומי דיני פרטיות, הגנת צרכנים, דיני תחרות ודיני עבודה. התחלנו מפרטיות, התרחבנו ומאז גילינו מאות מקרים", אומר אביתר בן ארצי, "התיקים שאנחנו מטפלים בהם מאוד גדולים כמה מאות מהם הגיעו לתביעות של 10 מיליארד דולר. בהתחלה היה לנו קשה להסביר למשקיעים מה אנחנו עושים, השוק שלנו עוד לא בפוטנציאל שלו. הבינה המלאכותית עוזרת לגלות הפרות חוק. אחד המקורות לתביעה היא מסמכים של פשיטת רגל. בתוך התיק מגלים לעיתים הפרות מסוגים אחרים".
בהתייחסו לגיוס אומר אביתר, "החברה גדלה ונרחיב באמצעות הכסף את תחומי הטיפול והעולם שלנו באמצעות גיוס הרבה אנשים גם בצד הלגלי וגם אנשי תוכנה ופיתוח. באשר ליכולותינו בזיהוי תיקים נרצה להתרחב לעוד מרחבים אנחנו ראשונים בשוק ואין מי שעושה את זה בצורה מסודרת".
החברה פיתחה פלטפורמת מודיעין משפטי, הסורקת מקורות מידע מרובים ברשת ומזהה הפרות חוק פוטנציאליות. הפלטפורמה שפיתחה מנתחת מידע זמין לציבור כגון תעבורת רשת, תקשורת ברשתות חברתיות ומאגרי מידע גלויים נוספים. הנתונים מושווים לכללים המצויים בפסיקה ובחקיקה, ומאפשרים לזהות אנומליות המעידות על הפרת חוק פוטנציאלית. על ידי מיפוי והצלבת מידע ממקורות שונים, החברה מעריכה את חומרת ההפרות ואת השווי הכספי שלהן לתובעים פוטנציאליים.