סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

"הקרדשיאן של הטיקטוק": משפחת ד׳אמיליו חוברת ללייטריקס הירושלמית

היוניקורן הישראלי, שמתמחה ביישומי עריכה ועיצוב וידאו ותמונות, הודיע על שיתוף פעולה עם כוכבי הטיקטוק - שיקבלו מניות בחברה. המנכ"ל זאב פרבמן: "יש לנו תקציב גדול, ואיתם נמצב את עצמנו כפלטפורמה שלמה ליוצרי תוכן"

היוניקורן הירושלמי לייטריקס (Lightricks), שממתמחה בפיתוח יישומים לעריכה, עיצוב ועיבוד תמונות ווידאו, הודיע על שיתוף פעולה עם משפחת ד'אמיליו (D’Amelios), אחת המשפחות הבולטות בטיקטוק. המשפחה, שכוללת זוג הורים (היידי ומארק) ובנותיהם (דיקסי וצ'רלי), תצטרף כיועצת אסטרטגית לחברה הירושלמית ותקבל מניות בסכום שלא פורט.
למשפחה, המייצרת תוכן באופן יום-יומי, למעלה מ-300 מיליון עוקבים בפלטפורמות השונות. לצ'רלי, בת ה-17, כ-135 מיליון עוקבים בטיקטוק, והיא הוכתרה כ"מלכת הטיקטוק" על ידי "הניו יורק טיימס". בשנת 2020 הופיעה ברשימות 30under30 של פורבס ו- 40under40 של פורצ'ן, והיתה האדם הצעיר ביותר שהופיע ברשימות אלה אי פעם. דיקסי פתחה בקריירת שירה והוציאה סינגל שזכה ליותר מ-86 מיליון האזנות בספוטיפיי. היידי היא צלמת ומאמנת אישית, ומארק - פוליטיקאי ואיש עסקים. למשפחה תוכנית טלוויזיה - The D'Amelio Show, שמשודרת בחברת הסטרימינג HULU.
בשיחה עם "כלכליסט" אמר ד"ר זאב פרבמן, ממייסדי לייטריקס ומנכ"לה: "הם הקרדשיאן של הטיקטוק ודוגמה להצלחה הכי גדולה של קריאייטור מודרני. אנחנו רוצים להיות לא רק יוצרי כלים, אלא להעניק שירותים נוספים ליוצר המודרני. חלק גדול משיתוף הפעולה הוא שיחד נחבור לעוד מובילים כמותם. יש לנו תקציב שיווק גדול, ונרצה למצב את עצמנו כפלטפורמה, וזו דרך נכונה לעשות את זה".

1 צפייה בגלריה
D’Amelios משפחת ד׳אמיליו שיתוף פעולה עם לייטריקס
D’Amelios משפחת ד׳אמיליו שיתוף פעולה עם לייטריקס
משפחת ד׳אמיליו בשיתוף פעולה עם לייטריקס
(באדיבות לייטריקס)
פרבמן הוסיף: "אנחנו חברה עם הכנסות שצומחת, ואנו חשים שזו לא פוזיציה רעה. בינואר גייסנו 50 עובדים, ונמשיך לצמוח השנה. אנחנו מרגישים מאוד נוח בתקופה הזו".
בתוך כך הודיעה לייטריקס על חשיפת LinkInBio – כלי עבור יוצרים שפועלים בכמה פלטפורמות, אשר מתעל את הנכסים הדיגיטליים שלהם למקום אחד כך שעוקבים יוכלו לראות את כל הפעילויות שלהם, ויאפשר ליוצרים לבצע בקלות מונטיזציה לתוכן שלהם. הכלי מתחרה בכלים קיימים בשוק כמו לינקטרי.
בנוסף לכך משפחת ד'אמיליו ולייטריקס חשפו את The247, מגזין מקוון עבור יוצרי תוכן חדשים וותיקים, בו יוכלו לקבל השראה ועצות מיוצרי תוכן מובילים. במגזין יפורסמו תכנים ייחודיים של הד'אמיליוס, שיחלקו עם מעריצים ועוקבים תובנות, עצות והצצה אל מאחורי הקלעים של תהליכי יצירת תוכן.
בספטמבר 2021 לייטריקס השלימה סבב גיוס רביעי של 130 מיליון דולר, לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר, והודיעה שמרבית ההון שגויס יופנה למהלכים שיבססו את החברה כפלטפורמה ו-one stop shop להשראה, יצירתיות ומונטיזציה עבור יוצרי תוכן. לייטריקס תמשיך להאיץ את צמיחתה על ידי פיתוח כלים נוספים, רכישת חברות, שיתופי פעולה עם יוצרי תוכן מוערכים, השקת מהלכים עסקיים חדשים ויצירת תוכן מקורי.