סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אורי גרינבאום ו גלעד גת מייסדי טיפרנקס
אורי גרינבאום וגלעד גת, מייסדי טיפרנקס (צילום: טל כהן)

בלעדי
טיפרנקס הישראלית רוכשת ספקית תוכן אמריקאית בכ-15 מיליון דולר

חברת המידע הפיננסי הישראלית שהוקמה ב-2012 רוכשת את ספקית החדשות THE FLY. עד היום גייסה טיפרנקס 99 מיליון דולר, מתוכם 77 מיליון דולר בגיוס האחרון שהושלם באפריל 2021

חברת המידע הפיננסי הישראלית טיפרנקס רוכשת את חברת החדשות THE FLY בסכום מוערך של 15 מיליון דולר, כך נודע ל"כלכליסט". מדובר ברכישה ראשונה עבור טיפרנקס שהוקמה ב-2012 על ידי גלעד גת שמכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות ואורי גרינבאום המשמש כמנכ"ל.
החברה הישראלית פיתחה אלגוריתם שמנתח טקסטים של המלצות פיננסיות ברשת ומספק לקהל המשתמשים מידע תומך החלטות השקעה. עם לקוחות טיפרנקס נמנים בנקי השקעות רבים ובהם מורגן סטנלי וסנטנדר כמו גם נאסד"ק. פרופיל הלקוחות של THE FLY דומה למדי עם בתי השקעות, סוכנויות הידיעות בלומברג ודאו ג'ונס ויועצי השקעות עצמאיים.
החברה הנרכשת שמעסיקה 28 עובדים במשרדיה בניו ג'רזי הייתה ספקית תוכן של טיפרנקס בשמונה השנים האחרונות. עובדי THE FLY עובדים על מקורות מידע במטרה לאתר חדשות אודות חברות שמניותיהן נסחרות, בודקים שמדובר במידע מהימן ושולחים אותו ללקוחות בתמצות. עם השלמת הרכישה, תאפשר טיפרנקס ללקוחותיה לקבל מבזקים של THE FLY.
טיפרנקס מעסיקה היום 86 עובדים ועל פי הערכות היא תשמר גם את עובדי החברה הנרכשת. עד היום גייסה החברה הישראלית 99 מיליון דולר, מתוכם 77 מיליון דולר בגיוס האחרון שהושלם באפריל 2021. את הסבב הובילה חברת ההשקעות פרייטק שהיו"ר שלה הוא יאיר סרוסי, בעבר יו"ר בנק הפועלים.
החברה הנרכשת, THE FLY, הוקמה ב-1998 על ידי רון אטרג'ינו שמשמש כנשיא וברנדן מרטין שמכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות. השניים מימנו את הפעילות עד היום ללא משקיעים חיצוניים והתחייבו להישאר לשלוש שנים במסגרת ההסכם עם טיפרנקס.