סגור

בלעדי
חברת ההשקעות פרייטק בהובלת יאיר סרוסי גייסה 107 מיליון דולר

הגיוס נעשה מקרן דיווידסון קמפנר האמריקאית ונציג מטעמה יצטרף לפרייטק. בין ההשקעות הקודמות של פרייטק: טיפרנקס הישראלית שמספקת ניתוחים ומידע לגופים פיננסים ו-HACKERU שפיתחה תוכניות להכשרת עובדים לתחום הסייבר

חברת ההשקעות פרייטק (PRYTEK) שכיו"ר שלה משמש יאיר סרוסי גייסה 107 מיליון דולר, כך נודע ל"כלכליסט". סרוסי הוא יו"ר בנק הפועלים בעבר ויו"ר צים ואנלייט בהווה. הגיוס נעשה כולו מקרן ההשקעות האמריקאית דיווידסון קמפנר שמנהלת 37 מיליארד דולר. נציג מטעמה של הקרן יצטרף לדירקטוריון פרייטק. את פרייטק מנהלים המנכ"לים המשותפים אנדרי ישונסקי וארנון שבלת.
פרייטק לא עובדת במתכונת של קרן הון סיכון, אלא כחברת השקעות שמשלבת השקעות לטווח ארוך מאוד בחברות שירותים לצד השקעות בסטארט אפים לטווחים קצרים יותר. חברות השירותים בהן מושקעת החברה עושות שימוש בפתרונות שמפתחים הסטארט אפים בפורטפוליו שלה כדי מצד אחד לאפשר להם להתנסות בעבודה מול לקוחות ומצד שני לתת יתרון תחרותי לחברות השירותים. עד היום השקיעה פרייטק ב-30 חברות בישראל ובחו"ל.
פרייטק מייעדת את כספי הגיוס כדי להרחיב את פעילותה בתחום הבנקאות והפינטק וכן לתמוך בהשקעות הקיימות שלה. אחת ההשקעות המוכרות והגדולות של פרייטק היא בחברת טיפרנקס (TIPRANKS) הישראלית שמספקת ניתוחים ומידע לגופים פיננסים. פרייטק היא בעלת המניות הגדולה בחברה שהשלימה השנה גיוס של כ-80 מיליון דולר והקרן נמנית עם המשקיעים הראשונים בה.
1 צפייה בגלריה
יאיר סרוסי כנס חדי קרן
יאיר סרוסי כנס חדי קרן
יאיר סרוסי
(צילום: אוראל כהן)
השקעה משמעותית נוספת של פרייטק היא בחברת HACKERU , אשר פיתחה תוכניות להכשרת עובדים לתחום הסייבר. באחרונה שינתה החברה את שמה באחרונה לThriveDX לאחר שרכשה מוקדם יותר השנה את סייבינט הישראלית בסכום שהוערך ב-50 מיליון דולר. השקעות נוספות של זרוע הון הסיכון של פרייטק הן Ezbob, Hopon ,OpenLegacy Scanovate, PayMe.