סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

סקירה
וואן פלוס Nord CE 3 Lite: שדרוג מינימלי לדגם המוזל

היצרנית הסינית מציעה גרסה רזה של מכשיר הביניים שלה, ונראה כאילו היא נסחפה בדיאטה - לא הכל עובד חלק, המצלמה לא מרשימה אבל הממשק מציע כמה אפשרויות מעניינות

מותג וואן פלוס נכנס לחיינו לפני כעשור במטרה להציע מכשירים זולים יחסית וחזקים, שיוכלו להתחרות במכשירי דגל של יצרניות אחרות. השנים חלפו, החברה עברה כמה גלגולים (המייסד עזב, החברה איחדה כוחות עם Oppo), המחירים טיפסו ולפני כשלוש שנים השיקה וואן פלוס את סדרת Nord, שאמורה להציע מכשירי ביניים זולים.
גם בתוך הסדרה יש חלוקה לתתי דגמים וגרסאות, וכעת מגיע לארץ Nord Ce 3 Lite - גרסה רזה (לייט) של מכשיר ביניים של וואן פלוס. גם המחיר רזה יחסית - 1,300-1,500 שקל, תלוי במפרט. אז איך מתמודד הדגם החדש מול המתחרים?

4 צפייה בגלריה
וואן פלוס Nord CE 3 lite
וואן פלוס Nord CE 3 lite
וואן פלוס Nord CE 3 lite
(איתי שמושקוביץ)

עיצוב ומבנה: פלסטיק שמסתיר את פלסטיקיותו
אין בשורה גדולה בעיצוב - ה-Nord החדש נאה בסך הכל (זה עניין של טעם, כמובן), והמבנה שלו רגיל. מצד ימין נמצא כפתור כיבוי והדלקה, שמתפקד גם כקורא טביעות אצבע, מצד שמאל נמצאים כפתורי הווליום ומגירת סים, בה אפשר לשלב גם כרטיס זיכרון חיצוני, ובתחתית שקע אוזניות (טוב, זה לא מכשיר דגל), רמקול ושקע טעינה. מה חסר כאן? הכפתור המוכר של וואן פלוס להשתקת הצלצול.
בחזית נמצאת גורילה גלאס כלשהי (החברה לא מפרטת), ומסך של 6.72 אינץ' כשהמסגרת וגב המכשיר הם מפלסטיק. החלק האחורי קצת מטעה ומרגיש עמיד יותר מפלסטיק "רגיל", אבל יש לו בעיה אחרת - טביעות האצבע נשמרות עליו ומכסות את כולו במהירות.
ויש גם מצלמה - שתי עדשות שבולטות קצת מגוף המכשיר, למרות שמדובר בעצם בשלוש מצלמות, אבל עוד אגיע לזה. המצלמה הקדמית תופסת מעט מקום בחריר קטן בראש המסך ולא ממש מפריעה לתצוגה.
למרות גודל המסך ומשקל של כמעט 200 גרם, ה-Nord לא מרגיש גדול או כבד. המסך שטוח מקצה לקצה, וכרגיל במכשירים זולים התצוגה לא נמתחת באמת עד הקצה - יש פס שחור דק שתוחם אותה.
בתחום ההגנה וואן פלוס לקחו את קיצוץ העלויות עד הסוף: המכשיר לא עומד בתקן של עמידות למים ואבק. לא הגנה חלקית, לא לזמן קצר, לא מטפטוף קל - רשמית, לפחות, על ה-Nord הזה צריך לשמור היטב.

4 צפייה בגלריה
וואן פלוס Nord CE 3 lite
וואן פלוס Nord CE 3 lite
זה נראה כמו שתי עדשות אבל בעצם יש כאן שלוש
(איתי שמושקוביץ)

חומרה: עוד חוזר העיבוד
כצפוי בדגם מוזל, לא תמצאו כאן את המפרט הכי חזק ואת המעבד החדש ביותר. אין עם זה בעיה - גם מעבדים ישנים יותר יכולים להספיק בהחלט למשימות היום יום של רוב הצרכנים.
אבל כאן יש בחירה די מוזרה של וואן פלוס: המעבד שמריץ את ה-Nord CE 3 Lite הוא Snapdragon 695 - בדיוק אותו מעבד שנמצא בדגם הקודם, ה-Nord CE 2 Lite, שיצא לשוק לפני שנה (וגם אז המעבד לא היה חדש). בדגם הבסיסי, עם נפח אחסון של 128 גיגה בייט, הזיכרון הורחב מ-6 גיגה בדור הקודם ל-8 בחדש ובדגם שכולל נפח אחסון של 256 גיגה בייט יש זיכרון של 8 גיגה - שוב, זהה למכשיר משנה שעברה.
אז אין בעיה עקרונית בשימוש במפרט חלש וישן יותר, אבל הפעם זה מורגש בביצועים - התגובות של המכשיר היו קצת איטיות לפעמים וההרגשה היתה כאילו לוקח לו זמן להתמודד עם משימות, ולא בהכרח מורכבות.
גם במסך ניכר חיסכון, והחברה משתמשת ב-LCD, בעוד אצל המתחרים תמצאו בדרך כלל AMOLED. הוא מספיק בהיר לקריאה ושימוש במכשיר באור יום ומציג צבעוניות יפה, גם אם לא הכי מרשימה. אחת המשמעויות של בחירה ב-LCD היא שאין תצוגת Always On, שמאפשרת להציג תאריך, שעה והתראות בלי להדליק את כל המסך.
קורא טביעות האצבע, שמשולב כאמור בכפתור הכיבוי / הפעלה של הטלפון, עבד במהירות ובלי בעיות וכך גם מנגנון זיהוי הפנים, לפעמים גם בזוויות מפתיעות כשעוד לא הספקתי להישיר מבט אל המצלמה.
הרמקולים מספיק חזקים ואיכותיים, עם דגש על מספיק - לא חזקים מאוד ולא איכותיים במיוחד, אבל אפשר להסתדר איתם. בחיבור אוזניות הצליל דווקא נחלש, אולי כדי להגן על האוזניים של הצרכנים.
את כל זה מפעילה סוללה בהספק של 5,000 מיליאמפר, שמספיקה ליום עבודה ואם היא מתרוקנת יש הטענה מהירה - והפעם מדובר בשדרוג מהדגם הקודם. ה-Nord החדש תומך בטעינה מהירה והערכה כוללת מטען מהיר בעוצמה של 67 וואט. לפי נתוני החברה בתוך 30 דקות אפשר להטעין 80% מהסוללה, בבדיקה שלי כעבור חצי שעה הסוללה נטענה ב-75% ולטעינה מלאה נדרשו כ-45 דקות - עדיין נתון יפה מאוד. למכשיר אין אפשרות של טעינה אלחוטית ואין לו גם eSim.

4 צפייה בגלריה
וואן פלוס Nord CE 3 lite
וואן פלוס Nord CE 3 lite
הטעינה מהירה והערכה כוללת מטען מתאים
(איתי שמושקוביץ)

תוכנה וממשק: התאמה אישית ודפדוף באמצעות מחוות
ה-Nord מגיע עם אנדרואיד 13 וממשק Oxygen 13.1 של וואן פלוס, שמציע מגוון אפשרויות להתאמה אישית. אחת הבחירות הראשונות שתתבקשו לעשות היא אם להשתמש בממשק אנדרואיד רגיל, עם חץ חזרה לאחור וכפתור בית, או ב"מחוות" - בחירה שאפשר לשנות בכל רגע דרך הגדרות המכשיר.
למי שלא מכיר לוקח קצת זמן להתרגל למחוות כדי לדפדף בין אפליקציות, לחזור למסך הבית או למסך קודם, והמערכת מציגה מדי פעם הסברים והמלצות לתנועות אצבע ספציפיות. הבחירה כאמור היא לא סופית כך שאפשר להתנסות וגם להתחרט, וזה תלוי בטעם אישי.
את האפליקציות אפשר למיין לפי תאריך ההתקנה, שם או תירות השימוש - כך שהאפליקציות שאתם משתמשים בהן לעיתים קרובות יותר יופיעו ראשונות. תוכלו גם למזער אפליקציות פתוחות ולהצמיד אותן לראש המסך או לצידו בתור קיצור דרך, או לבחור באפשרות הזו מתוך תפריט שמופיע מעל האפליקציה הפתוחה.
כרגיל אצל וואן פלוס יש אפליקציה שמעבירה אתכם למצב Zen, כלומר חוסמת הפרעות חיצוניות לפרק זמן שתבחרו ולפי סינון שלכם - בלי הפרעות בכלל או עם עדכונים מאפליקציות מסוימות.
עם כל ההבדלים הקלים, מי שמגיע מגרסה אחרת של אנדרואיד לא יתקשה להסתגל לממשק של וואן פלוס, ואולי אפילו ימצא בו כמה בונוסים.

4 צפייה בגלריה
וואן פלוס Nord CE 3 lite
וואן פלוס Nord CE 3 lite
וואן פלוס Nord CE 3 lite
(איתי שמושקוביץ)

מצלמה: מגוון מצומצם ותוצאות בסיסיות
בוואן פלוס מתגאים שה-Nord החדש כולל מצלמת 108 מגה פיקסל, אבל לצידה יש עוד שתיים פחות מרשימות - של 2 מגה פיקסל בלבד כל אחת, שמשמשות כחיישן עומק וחיישן מאקרו. במצלמת הסלפי נמצא חיישן של 16 מגה פיקסל. איך התוצאות? בהתאם: התמונות מספיק טובות בשביל לשתף חברים ומשפחה בווטסאפ או ברשתות חברתיות, שומרות על צבעוניות אבל לא מרשימות.
יש כמה מצבי צילום, כמובן, אבל בניגוד למתחרים המגוון מצומצם. במעבר לצילום וידיאו הבחירה מצטמצמת לשתי אפשרויות בלבד - באיכות של 720 פיקסלים או 1080. שתי האופציות מציעות צילום HD שאמור להיות מספיק טוב, אבל במכשירים חדשים אפשר להגיע גם ל-4K, כלומר פי 4 מ-HD מלא.
סיכום
מצד אחד, למרות כל הנתונים היבשים לרעתו ה-Nord CE 3 Lite יכול להתמודד עם סרטים באיכות גבוהה ב-YouTube או שירותי סטרימינג, וגם עם משחקים תובעניים ומשימות אחרות. מצד שני, הטלפון לא מתמודד עם הכל בקלות ובצורה חלקה, וגם המצלמה ואיכות התמונות הן בסיסיות.
הרצון להציע גרסה רזה וזולה כחלק ממגוון המכשירים הוא מבורך, אבל נראה כאילו מישהו בוואן פלוס קצת נסחף בדיאטה. ה-Nord יכול להתאים כמכשיר ראשון או שני לילד, למשל, למרות שבאותה רמת מחיר אפשר למצוא מכשירים שמציעים יותר - מבחינת הגנה על המכשיר, רמת ביצועים ואיכות הצילום.