סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
עובדי  Rezonate רזונייט
עובדי Rezonate (צילום: יקיר שוקרון)

חברת הסייבר של יוצאי משרד ראש הממשלה נחשפת לראשונה

רזונייט שמפתחת פתרונות לניהול גישה וזהויות על תשתיות ענן גייסה 8.7 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון State Of Mind Ventures. החברה הוקמה על ידי רועי אקרמן, שכיהן כראש היחידה המבצעית לסיכול ריגול וטרור בסייבר ושותפו אורי אמיגה שניהל את המחקר והפיתוח ביחידת הסייבר במשרד רה"מ ובמטה הסייבר הלאומי

חברת סייבר חדשה שהיתה עד היום "מתחת לרדאר" נחשפת לאחר גיוס של 8.7 מיליון דולר. רזונייט (Rezonate), שמפתחת פתרונות לניהול גישה וזהויות על תשתיות ענן הוקמה בתחילת השנה על ידי שני יוצאי יחידת הסייבר במשרד ראש הממשלה. רועי אקרמן (40), המכהן כמנכ"ל החברה שימש לפני כן כראש היחידה במבצעית לסיכול ריגול וטרור בסייבר ושותפו אורי אמיגה (30) ניהל את המחקר והפיתוח ביחידת הסייבר במשרד ראש הממשלה ובמטה הסייבר הלאומי. מור לוי, מנהלת המוצר ברזונייט, הייתה בעבר ראש מרכז ה-S0C (מרכז ניהול אבטחת הסייבר – ס.ש) של ממר"ם.
את סבב הגיוס הראשון של החברה הובילה קרן ההון סיכון State Of Mind Ventures, בהשתתפות Flybridge מהמשקיעות הראשונות בחברות ענק בסייבר דוגמת MongoDB, וקרן הסיד toDay של Merlin Ventures האמריקאית המשמשת כספק מוצרי סייבר לממשל האמריקאי. בנוסף, לחברה משקיעים אסטרטגיים נוספים ובהם טום גלוסר, מנכ"ל תומסון רויטרס בעבר.
הפלטפורמה של רזונייט מתחברת לסביבת הענן של הלקוח ובתוך מספר דקות, ממפה את כלל המבנה והדינמיקה בתוך סביבות הענן, ניהול הזהויות של הלקוחות ומספקת יכולת ראיה פנורמית לכלל יכולות הגישה והפעילות בסביבה. מעל שכבת זו, החברה מזהה התנהגויות מסוכנות ופערי אבטחה אשר עלולים לשמש פירצה לתוקפים, ומאפשרת לתקן אותם בזמן אמת, זאת לצד איתור התקפות ממשיות ונטרולן.
הפלטפורמה מאפשרת לאנשי פיתוח (DevOps) ואבטחה למנוע התקפות על סביבות הענן הארגוניות, ולהתאים ולהגן על זהויות וגישה של מכונות ומשתמשים לנכסים ותהליכים של חברות, בזמן אמת, מבלי לפגוע במהירות הפיתוח או השינויים התכופים בסביבות. על פי מכון המחקר Gartner: עד לשנת 2023, למעלה מ- 75% מהתקפות הסייבר בעולם ינבעו מהגנה חסרה של זהויות וגישה לתשתיות ענן. הערכה זו מתחזקת לאור ההתקפות הרבות שנחשפו לאחרונה, ובתוכן התקפת הסייבר החריגה שדווחה ע״י חברת Uber, שהחלה מחשיפה וניצול לרעה של אחת מהזהויות וההרשאות בחברה.
ברזונייט 17 עובדים, מתוכם 14 במרכז הפיתוח בת"א והשאר במטה החברה בבוסטון שם נמצא גם אקרמן. בימים אלה מתכננת החברה להרחיב משמעותית את צוות הפיתוח בישראל ולגייס עובדים נוספים לתפקידי מחקר ופיתוח, תמיכה מקצועית בצוותי הגנה ותשתיות של לקוחותיה, ולהרחיב את גוף המכירות.
בשיחה עם "כלכליסט" אומר אקרמן, שעבד בסייבריזן הישראלית לפני שיצא להקים את רזונייט, כי המצב בשווקים לא מרתיע אותו משום שתמיד חלם להקים חברה משלו וכיום כבר יש לה לקוחות משלמים, כך שהוא מעריך כי הסכום שגוייס יספיק לעוד שנתיים לפחות. "אנחנו גדלים, אבל לאט, יחד עם הלקוחות ולכן מגייסים עובדים בהתאם לקצב הזה ולא מסיבית. היום אפשר להביא טאלנטים והשאלות שהם שואלים שונות ממה שהיה בשנה שעברה אז שאלו רק על הגיוסים, על השווי ועל הכסף. היום הרבה יותר מתרכזים ברעיון ובטכנולוגיה ואני מוצא את עצמי ממש מדגים את הטכנולוגיה לאנשים שמגיעים לראיונות עבודה. אין יותר את ה-FOMO ואנשים מחפשים בית להרבה זמן", מוסיף אקרמן.
"אנחנו רואים מדי שבוע חברות אבטחת ענן בפגישות ה- dealflow שלנו בקרן" אומר ניר אדלר, שותף מנהל ב-State of Mind Ventures. "להבדיל, Rezonate מגנה באופן מקורי על הנושאים הקריטיים ביותר בענן: זהות וגישה. היא מספקת לארגונים ברחבי העולם את היכולת לתקן ביעילות חשיפות ולהאיץ תגובה לאיומים פעילים". "אני מכיר ממקור ראשון את המומחיות והניסיון של הצוות המוביל של Rezonate, לא כל יום אתה רואה טכנולוגיית אבטחה בעלת פוטנציאל לשנות מן היסוד את הדרך שבה אבטחת ענן נעשית היום".