סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מחשב העל Israel-1 שהתחיל לפעול הלילה
מחשב העל Israel-1 שהתחיל לפעול הלילה. אחד המחשבים המהירים בעולם לבינה מלאכותית (צילום: אנבידיה)

חודשיים לפני הזמן: אנבידיה התחילה להפעיל את מחשב העל הישראלי Israel-1

ענקית הטכנולוגיה השלימה תוך 20 שבועות בלבד את השלב הראשון בהקמת מחשב העל והתחלת הפעלתו. מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג: "הוא יאפשר לחוקרים ויזמים ישראלים לפתח את טכנולוגיות הבינה המלאכותית שיחוללו מהפכה עולמית". בשלב זה, הגישה למחשב פתוחה לצוותי המו"פ של אנבידיה בישראל, לצד שותפים נבחרים

אנבידיה השלימה את השלב הראשון בהקמת מחשב העל הישראלי Israel-1, ומכריזה הבוקר על התחלת הפעלתו – כחודשיים לפני המועד המקורי. לדברי מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, הוא יאפשר לחוקרים ויזמים ישראלים לפתח את טכנולוגיות הבינה המלאכותית ש"יחוללו מהפכה" עולמית.
לדברי אנבידיה, בניית השלב הראשון של Israel-1 הושלמה בתוך כ-20 שבועות בלבד, מהר משמעותית בהשוואה לזמן שנדרש בעבר להקמת מערכות דומות, שיכול היה לעמוד על מספר שנים. בשלב זה, הגישה למחשב פתוחה לצוותי המו"פ של אנבידיה בישראל, לצד שותפים נבחרים.
השלב הנוכחי מסוגל לספק 4 אקסה-פלופ של ביצועי AI ו-65 פטה-פלופ של ביצועי מחשוב מדעי. אקסה-פלופ היא יחידת מידה של עצמת עיבוד מחשב, שמסמלת יכולת לבצע קְוִינְטִילְיוֹן (1 ואחריו 18 אפסים) פעולות בשנייה. פטה פלופ מסמלת יכולת לבצע קְוַדְרִילְיוֹן (1 ואחריו 15 אפסים) פעולות בשנייה. עם השלמת ההקמה יעמוד ההספק של המחשב על 8 אקסה-פלופ ל-AI ו-130 פטה-פלופס עבור מחשוב מדעי, ויהיה לא רק מחשב העל החזק בישראל אלא גם אחד ממחשב העל המהירים בעולם לבינה מלאכותית.
"ישראל היא ביתם של חוקרי ומפתחי בינה מלאכותית מהמובילים בעולם, היוצרים יישומים שיניעו את הגל הבא של פיתוחי ה-AI", אמר הואנג בהודעה לעיתונות. "עם מחשב העל Israel-1, מגוון רחב של חברות חדשניות בישראל ייצרו טכנולוגיות בינה מלאכותית שיחוללו מהפכה בתפוקה ובמודלים העסקיים של ארגונים מסביב לעולם".
גלעד שיינר, סגן נשיא בכיר למחשוב על ותקשורת באנבידיה, הוסיף: "אחרי שנבנה במהירות יוצאת דופן, Israel-1 מוכן כאן להעצים את קבוצות המחקר וההנדסה המוכשרות שלנו עם כוחה של הבינה המלאכותית. המערכת המדהימה הזו תשמש כמנוע מאחורי מוצרים וטכנולוגיות הצפויים להתמודד עם כמה מן האתגרים הגדולים ביותר בעולם".