סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
שלושה ימים לאחר קריסתה: פלטפורמת המשחקים רובלוקס עדיין מושבתת

רובלוקס דיווחה על יותר מ-200 מיליון משתמשים חודשיים ו-40 מיליון משתמשים יומיים. התקלה החלה בליל חמישי, זמן קצר לאחר אירוע קידום מסחרי של רשת המזון "צ'יפוטלה" - מה שגרם למשתמשים לחשוד כי זה מקור הבעיה. החברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של 48 מיליארד דולר

פלטפורמת המשחקים הפופולרית רובלוקס (Roblox) קרסה לפני כשלושה ימים. לפני מספר שעות, הודיעה החברה בטוויטר כי היא מאמינה שהיא "זיהתה מקור פנימי לתקלה. אנחנו מבצעים את עבודת ההנדסה והתחזוקה הנדרשת כדי להשיב את רובלוקס לפעולה". שמה פחות מוכר בישראל, אבל רובלוקס איננה שחקנית קטנה בשוק הגיימינג: זו מעין פלטפורמה וירטואלית עם למעלה מ-200 מיליון משתמשים חודשיים, המכילה כ-20 מיליון "חוויות" - כך מכנה רובלוקס את המשחקים שהיא מארחת.
תחילה חשדו חלק משחקני רובלוקס כי הבעיה נגרמה עקב קידום מסחרי מאת רשת האוכל המקסיקני "צ'יפוטלה" (Chipotle), שהודיעה כי תחלק קופונים בסך מיליון דולר לבוריטו חינם כחלק מאירוע מוגבל בזמן שנערך לקראת ליל כל הקדושים. האירוע החל בשש וחצי בערב, שעון מזרח ארצות הברית - כחצי שעה לפני שהתרחשה התקלה. רובלוקס עד מהרה רמזה שהיא יודעת "כי התקלה אינה קשורה באחת 'החוויות' או בשיתופי הפעולה בפלטפורמה".
1 צפייה בגלריה
מתוך המשחק רובלוקס
מתוך המשחק רובלוקס
מתוך המשחק רובלוקס
(איור: Roblox)
רובלוקס היא פלטפורמה פופולרית ביותר, בייחוד בקרב ילדים - יותר מ-50% ממשתמשיה בני פחות מ-13. החברה דיווחה על יותר מ-40 מיליון משתמשים יומיים, לאחר שבשנה שעברה, מספרם גדל בעקבות המגפה. מספר המשתמשים אף תורגם להון עתק. רובלוקס הונפקה בניו-יורק בחודש מרץ לפי שווי של 38 מיליארד דולר, וכיום נסחרת לפי שווי של 48 מיליארד דולר - יותר משוויה של ענקית הגיימינג EA.
הכנסותיה ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו ב-454 מיליון דולר. השווי וההכנסות הללו מבוססים על המשחקים שיוצרים משתמשי רובלוקס עצמם. החברה מעניקה כלי פיתוח חינמיים המאפשרים כמעט לכל אחד - ללא צורך בידע טכני - לפתח ולהעלות משחקי רשת רבי-משתתפים, מרביתם נטולי ליטוש ורצופי באגים. הפלטפורמה מוצעת לשימוש בחינם, אבל שחקנים יכולים לרכוש "סקינים" (תלבושות) ויכולות מיוחדות תמורת "רובאקס" (Robux), כינוי לשער החליפין הווירטואלי של המשחק.