סגור
כנס גיימינג - ענת שפרלינג ואלינור שפס
(סיני דודפור)

ועידת הגיימינג
מנכ"לית Toya: "רובלוקס היא האיום הגדול על פייסבוק"

אלינור שפס, סמנכ"לית גיימינג ZAG אנטרטיינמנט, וענת שפרלינג מייסדת ומנכ"לית Toya השתתפו בפאנל בוועידת הגיימינג של כלכליסט. לדברי שפס, "רובלוקס היא פלטפורמה שהיא גן פתוח"

אלינור שפס, סמנכ"לית גיימינג ZAG אנטרטיינמנט, וענת שפרלינג מייסדת ומנכ"לית Toya רואות ברובלוקס, פלפטפורמת פיתוח המשחקים שהונפקה בנאסד"ק, את המקום שבו צעירים רוצים להיות כיום. רובלוקס מאלכסת כיום מעל ל-160 מיליון משתמשים. כיום נסחרת החברה בשווי של 45 מיליארד דולר, שווי קרוב מאוד למחיר ההנפקה. רובלוקס היא גם רשת חברתית, ערוץ הפצת תוכן, סביבת פיתוח למשחקים וחנות דיגיטלית.
"רובלוקס תתחרה בפייסבוק כי הכלים שהם פיתחו ומציעים לקהילה שונים מגיעים ללב של קהל מאוד צעיר שצריך חיבור חברתי עם הרצון לשחק וזה רק יילך ויתפתח", אמרה שפרלינג בפאנל בהנחיית עומר כביר בוועדית גיימניג 2021 של כלכליסט.
שפס אמרה בפאנל כי "תקופת הקורונה היתה פריחה של רובלוקס, נערים הגיעו להתחבר לשם הרבה מעבר למשחק ואני חושבת שזה היה כוחה ולשם זה הולך. זה הולך להיות משהו שמלווה דור שלם בחיים הדיגיטליים שלו".
2 צפייה בגלריה
כנס גיימינג 2021 ענת שפרלינג
כנס גיימינג 2021 ענת שפרלינג
ענת שפרלינג
(צילום: יריב כץ)
לדברי שפרלינג, "באמצעות הפלטפורמה של Toya, החברה פיתחה משחק המבוסס על סדרת הטלוויזיה 'החיפושית המופלאה'. הפיתוח נעשה ביחד עם הקהילה, תהליך הפיתוח קורה במקביל וביחד עם הקהילה. ל- Toya יש ערוץ של משחקים שבו נכנסים משתתפים, זורמים אליו המון תכנים והם שותפים פעילים. זה קונספט שונה לחלוטין מפיתוח החשאי של משחקים. זה תהליך אחר לגמרי והחיפושית המופלאה הפגין את הכח של רובלוקס ושל הסדרה עצמה אחרי 24 שעות. הקהילה הצביעה ברגליים והרימה את המשחק והאלגוריתם הרים את המשחק עם מיליון הורדות ללא כל פרסום. זו סדרת הטלוויזיה הראשונה שאכן עשתה. שיתפנו את הקהל שהרגיש שהוא חלק מהמשחק הם היו חלק מקבלת ההחלטות. רובלוקס מאפשרת צורה חדשה של משחק שמאפשר לי להתרועע עם חברים בזמן שאני משחק אני יוצר עולם של מה שאני עושה תוך כדי שאני משחק".
2 צפייה בגלריה
כנס גיימינג 2021 אלינור שפס
כנס גיימינג 2021 אלינור שפס
אלינור שפס
(צילום: יריב כץ)
"אנחנו מצליחים להבין מה הקהל רוצה מה הוא אוהב. רובלוקס היא פלטפורמה שהיא גן פתוח ולא גן סגור וצריך להתמסר לזה, להבין ולראות את החיבור הרגשי של משחקים", אמרה שפס.
לדברי שפרלינג, "עולם הגיימינג הוא מאוד מצואיסטי אבל רובלוקס מאופיין ב-50% של נשים. עולם הפיתוח צריך עוד הרבה צעדים. הקורונה איפשרה להרבה נשים מאירופה ואסיה להיכנס לתוכניות של החברה. רובלוקס משקיעה בקידום נשים וזה משהו שמאוד חשוב לחברה", אמרה שפרלינג.