סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

תוך חודש: עוד קנס עצום לאמזון באיטליה בגלל פגיעה בתחרות - והפעם ב-1.3 מיליארד דולר

לפי רויטרס, רשות ההגבלים העסקיים הודיעה לאמזון על הקנס, כיוון שלטענתה ניצלה את הדומיננטיות בשוק כדי לקדם את שירות הלוגיסטיקה שלה. זאת לאחר שבחודש שעבר קנסה הרשות האיטלקית את אמזון ואפל ביותר מ-226 מיליון דולר, גם בשל פגיעה בתחרות; מאמזון נמסר כי היא "מתנגדת בעוז" להחלטה ובכוונתה לערער

רשות ההגבלים העסקיים באיטליה הודיעה כי הטילה קנס של 1.13 מיליארד יורו (1.28 מיליארד דולר) על אמזון בשל ניצול הדומיננטיות שלה בשוק.
זאת לאחר שרק בנובמבר קנסה רשות ההגבלים העסקיים באיטליה ביותר מ-200 מיליון יורו (226 מיליון דולר) את אפל ואמזון, בגין הפרה של חוקי התחרות במדינה.


לפי סוכנות הידיעות רויטרס זהו אחד הקנסות הגבוהים ביותר שהוטלו באירופה על ענקית המסחר המקוון. מאמזון נמסר בתגובה כי הם "מתנגדים בעוז" להחלטת הרגולטור האיטלקי ובכוונתם לערער.

2 צפייה בגלריה
מחסני לוגיסטיקה של אמזון
מחסני לוגיסטיקה של אמזון
מחסני לוגיסטיקה של אמזון
(צילום: איי פי)

לפי הצהרת רשות ההגבלים, אמזון ניצלה את עמדתה הדומיננטית בשוק האיטלקי כדי לקדם את שירות הלוגיסטיקה שלה – FBA בקרב המוכרים החיצוניים בפלטפורמה האיטלקית. לטענת הרגולטורים, אמזון קשרה בין הצטרפות לשירות ובין קבלת הטבות בלעדיות ביניהן הצטרפות למותג הפריים שיעזור להגדיל את הנראות שלהם ולהעלות מכירות. ברשות ההגבלים ציינו עוד כי יחייבו נקיטת צעדים לתיקון שיפוקחו על ידי ועדה חיצונית.
מאמזון נמסר כי ה-FBA "הוא שירות אופציונאלי לגמרי" וכי מרבית המוכרים החיצוניים בפלטפורמה כלל לא משתמשים בו. "כשמוכרים בוחרים בשירות FBA הם עושים זאת כי הוא יעיל, נוח ותחרותי מבחינת המחירים", מסרה החברה בהצהרה. "הקנס המוצע והצעות התיקון אינם מוצדקים וחסרי פרופורציה".
במקביל להחלטת הרגולטורים באיטליה, באיחוד האירופי מקיימים חקירה נפרדת על ההתנהלות הזו של אמזון. "החקירה שלנו משלימה את ההחלטה של רשות ההגבלים האיטלקית לגבי ההתנהלות של אמזון בשוק הלוגיסטיקה האיטלקי", נמסרה בתגובה מהנציבות האירופית.

2 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס מנכ"ל אמזון בלו אוריג'ין
ג'ף בזוס מנכ"ל אמזון בלו אוריג'ין
ג'ף בזוס מייסד אמזון
(בלומברג)

כאמור, בחודש נובמבר קנסה רשות ההגבלים העסקיים באיטליה ביותר מ-200 מיליון יורו (226 מיליון דולר) את אפל ואמזון, בגין הפרה של חוקי התחרות במדינה, כך לפי דיווח ב-BBC. הקנס מתייחס למותג האוזניות ביטס (Beats headphones), אותו רכשה אפל ב-2014 תמורת 3 מיליארד דולר.
הרשויות באיטליה קבעו כי הסכם מ-2018 בין שתי ענקיות הטכנולוגיה - המוכרת (אפל) מחד ופלטפורמת המכירה (אמזון) מאידך - הוביל לכך שרק קומץ מוכרים נבחרים הורשו למכור את המוצרים באתר האיטלקי של אמזון. לטענת הרשויות במדינה, המעשים מפרים גם את חוקי האיחוד האירופי ומשפיעים על התחרות סביב תמחור.