סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
כנס TechTLV - גיל גרוסקופ סמנכ"ל טכנולוגיה מקורות
גיל גרוסקופ סמנכ"ל טכנולוגיה מקורות. "מודל העסקי של המערכת נמצא בימים אלה בגיבוש" (צילום: יריב כץ)

גוגל תציע טכנולוגיה של חברת מקורות במרקטפלייס

ענקית הטכנולוגיה תציע מערכת שמאפשרת ניטור וניהול מתקני תשתית ומאפשרת כניסה פיזית מרחוק וגישה לנתונים תפעוליים. גיל גרוסקופ, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מקורות: "אנחנו מצפים למכור בשנה הראשונה לשלושה לקוחות ולאחר מכן נעשה את ההתאמות הנדרשות"

גוגל תציע מערכת מקלוק (Mekloc) של חברת המים מקורות, שמאפשרת ניטור וניהול מתקני תשתית, כך נודע לכלכליסט. המערכת שהיא תוכנת SaaS מאפשרת כניסה פיזית מרחוק וגישה לנתונים תפעוליים. היא מיועדת לחברות תשתית עירוניות וציבוריות כגון תאגידי מים, חברות חשמל, תאגידי גז ועוד. המערכת מאפשרת להחליף כח אדם, כלי רכב ואמצעי ניטור אחרים ומותאמת לכל חברות התשתית כגון חשמל, דלק, תקשורת וגז.
בשיחה עם כלכליסט אמר גיל גרוסקופ סמנכ"ל טכנולוגיות של מקורות, "לגוגל יש מרקטפלייס שבו הם יציעו את הפתרון שלנו. זו מערכת שתאפשר לעשות הרבה דברים בשירות מרחוק. התממשקות הראשונית תהיה במעורבות שלנו כולל פיתוח פרוטוקולים, אבל משם היא תרוץ לבד. המערכת תעלה למרקטפלייס בחודשים הקרובים אחרי אישור של גוגל".
לדברי גרוסקופ, "אנחנו מצפים למכור בשנה הראשונה לשלושה לקוחות ולאחר מכן נעשה את ההתאמות הנדרשות. המודל העסקי נמצא בימים אלה בגיבוש ובהתאמה לכל חברה".
העבודה מול ענקיות הטכנולוגיה אינה חדשה למקורות וכבר לפני כחצי שנה החברה התקשרה לראשונה עם מיקרוסופט במטרה ליצור ענן עם נתוני הסטטיסטיקה של משק המים כך שהיא תוכל להפנות את הידע הנצבר לאורך השנים על משקעים וצריכה לחוקרים, אנשי אקדמיה ואוניברסיטאות, מדענים ואנשים שרוצים ללמוד על משבר האקלים ומשק המים.
שי מור, מנהל המגזר הציבורי והביטחון בישראל, Google Cloud: "יישום טכנולוגיית הענן הזה יאפשר למקורות להניע חדשנות לא רק בתוך הארגון שלהם, אלא מבטיחה להיות שיטות עבודה מומלצות שחושבות קדימה בקרב ארגונים אחרים לטיפול במים".