סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק
אלון מאסק. חסר לו בנק לאוסף (צילום: רויטרס)

קריסת SVB
אלון מאסק: "אני פתוח לרעיון של רכישת סיליקון ואלי בנק"

מנכ"ל טוויטר, טסלה וספייס X הגיב בחיוב לציוץ של מנכ"ל חברת הגיימינג רייזר, בו כתב שהוא סבור ש"טוויטר צריכה לקנות את SVB ולהפוך לבנק דיגיטלי". בסקר שהעלה אחד המגיבים, רוב הגולשים הצביעו בעד הרכישה

מנכ"ל טוויטר אלון מאסק אמר בציוץ שהעלה שהוא פתוח לרעיון של רכישת סיליקון ואלי בנק (SVB) שקרס והועבר לנאמנות הרגולטור בקליפורניה ביום שישי האחרון. בעקבות הניסיון הלא מוצלח של הבנק למכור מניות, החלו חברות טכנולוגיה למשוך פקדונות שהוחזקו אצלו. דבריו של מאסק מגיעים לאחר שמין ליאנג טאן, המייסד-שותף והמנכ"ל של חברת חומרת הגיימינג האמריקנית רייזר, הציע שמאסק יהפוך את הבנק הכושל לבנק דיגיטלי.
"אני חושב שטוויטר צריכה לקנות את SVB ולהפוך לבנק דיגיטלי", הוא כתב בטוויטר - ומאסק ענה לציוץ "אני פתוח לרעיון". דבריו צברו במהירות תגובות רבות, ביניהן אחת של משתמש שהעלה סקר בנוגע לרכישת הבנק הקורס על ידי מאסק. יותר מ-5,000 משתמשים כבר הצביעו שם, עם רוב לתגובות החיוביות.
קריסת SVB היא הקריסה הגדולה ביותר של בנק מאז 2008 ויש המשווים את קריסתו לזו של האחים להמן. מחלקת הגנת הפיננסים והחדשנות של קליפורניה, לאחר שתפסה שליטה על הבנק, ציינה נזילות לא מספיקה כבעיה המרכזית של הבנק.