סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

גיימרים מעדיפים לשחק במשחקים מהעשור הקודם

מצאי סקר של NPD מצאו שחמישה מתוך עשרת המשחקים הפופולריים ביותר ב-2022 בארה"ב היו כאלה שהושקו בעשור הקודם, ועוד אחד שהושק ב-2009. רק שלושה משחקים מהשנה שעברה הופיעו ברשימה ושניים שהושקו ב-2020

שוק הגיימינג נחשב מאוד מהיר ותזזיתי, אך ממצאי סקר של NPD שפורסמו אמש (ד') מצאו שחמישה מתוך עשרה משחקים עם מספר השחקנים הגבוה ביותר ברבעון הראשון של 2022 בארה"ב היו כאלה שהושקו עוד בעשור הקודם, ועוד אחד שהושק אפילו קודם, ב-2009. רק שלושה משחקים מ-2021 מופיעים ברשימה ושניים שהושקו ב-2020. זו הפתעה למי שמדמיין את הגיימרים כרצים אחרי הטרנד הבא, אך לא מפתיע עבור מי שמכיר את הנאמנות של שחקנים לפלטפורמה בה הם עושים שימוש.
המשחק הישן ביותר מ-2009 הוא מיינקראפט, שכיום שייך למיקרוסופט. הוא משווק במספר גרסאות, העיקרית היא גרסת ג'אווה אוניברסלית שניתן להתקין על רוב פלטפורמות המחשוב הפופולריות כיום. השנייה היא גרסת האפליקציה לווינדוס ומק שניתן להוריד מחנויות האפליקציות של מערכות ההפעלה והשלישית היא גרסת הקונסולה שמשווקת לשחקני אקסבוקס. מעבר לכך ישנם מאות תוספים עצמאיים שדרכם ניתן לשחק בסביבות מרובות משתתפים במיינקראפט באופן רשמי. כלומר, המשחק הוא הרבה מעבר לכותר הראשון שיצא וממשיך לעורר עניין רב גם 13 שנים לאחר השקתו.
המשחק השני הישן ביותר ברשימה הוא GTA V שהושק ב-2013 והשלישי הוא הסימס 4 שהושק ב-2014. פורטנייט הושק ב-2017 ולאחריו Among Us ב-2018 - אם כי המשחק הפך לפופולרי רק שנה וחצי לאחר מכן. הרשימה עשויה להעלות תהיות לגבי ההתעקשות של ענקיות הגיימינג כגון EA או אקטיוויז'ן להשיק כל שנה משחקי המשך לכותרים ללא שינוי ניכר במשחק עצמו למעט בתסריט או ביכולות הגרפיות. כך למשל חברת רוקסטאר, מפתחת GTA עדיין לא הודיעה רשמית על תאריך השקה לכותר המשך למרות הדרישה של הגיימרים לחלק VI. למעשה לפי הערכות, GTA V מכניס מספיק כסף כדי שזו תחכה בסבלנות עם השקת חלק VI.
1 צפייה בגלריה
  גיימינג בית פלייסטיישן גיימר גיימרים משחק מחשב
  גיימינג בית פלייסטיישן גיימר גיימרים משחק מחשב
( צילום: איתמר זיגלמן ויאיר כהן )
ישנו עוד מכנה משותף למשחקים האלה - רובם ניתנים למשחק בחינם ועל חומרה יחסית זולה או ישנה. ככל שהקונסולות ומחשבי הגיימינג מתייקרים, כך גיימרים מסתפקים בשימוש במה שיש להם לפני שהם משקיעים במחשב גיימינג חדש או קונסולה. מחירו של מחשב גיימינג מתקדם שנדרש למשחק בכותרים המתקדמים ביותר יכול להגיע בקלות לאלפי דולרים ואף מעבר, לא כולל הציוד ההיקפי שגם עלותו יחסית יקרה - מקלדת או עכבר גיימינג יכולים לעלות בקלות מאות שקלים בעיקר בגלל הרכיבים שאמורים להיות עמידים ומהירים יותר.