סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ליאור סוסן ברייט משינס
ליאור סוסן ברייט משינס (צילום: Eclipse Ventures)

הפיטורים בהייטק: ברייט משינס של ליאור סוסן מפטרת 30 עובדים - חמישית מכוח האדם בישראל

החברה עוסקת בפיתוח קווי ייצור אוטונומיים מבוססי תוכנה לתעשייה. הפיטורים מהווים 8% מכוח האדם הכללי בחברה שעומד על 400 עובדים. מרכז החברה בסן פרנסיסקו, והיא מעסיקה ישראלים רבים בתפקידים בכירים

מרכז פיתוח נוסף מקצץ בכח האדם שלו והיום חברת ברייט משינס (Bright Machines), של הישראלי ליאור סוסן פיטרה 30 עובדים מתוך 150 שהעסיקה עד כה בישראל. בכל בעולם מעסיקה החברה כ-400 עובדים כך שהמפוטרים מהווים כ-8% מכל החברה. מרכז החברה נמצא בארצות הברית בחוף המערבי, אך זו מעסיקה ישראלים רבים בתפקידים בכירים כך על פי אתר החברה.
בתגובה לפניית כלכליסט אמר ליאור סוסן: "חברת ברייט מאשינס הוקמה במאי 2018 ועוסקת בפיתוח קווי ייצור אוטונומיים מבוססי תוכנה לתעשייה. החברה אמריקאית עם מרכז פיתוח ותפעול בקיבוץ יקום, שבשרון ואתרים בארה"ב, סין, מקסיקו ואירופה.
"אחרי גיוס הון שני (סך הכל גוייסו עד כה כ- 280 מליון דולר), עם שוק שמחכה לבשורה משמעותית בעולם הייצור והזמנות מלקוחות גדולים ומוכרים מה-fortune 500, החברה מתמקדת בשווקים הרלוונטיים וכחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלה היא מתאימה את המבנה ואת היכולות שלה על מנת לספק את צרכי השוק. כחברה בצמיחה שבונה את עצמה להצלחה מסחרית, היא כל הזמן מייעלת ומשפרת את עצמה, על מנת להצליח כלכלית. החברה ביצעה תהליך התייעלות של כ-8% מכח האדם וניתוב משרות, כך שיתאימו לצרכים העסקיים המשתנים".
"החברה מונה כיום כ-400 עובדים בעולם, בישראל אחרי הפיטורים עובדים כ-120 עובדים, מרביתם אנשי פיתוח תוכנה וחומרה וצוותי תפעול. סיור במעבדות החברה מגלה איך עולם הייצור ייראה בקרוב (ובמקומות מסוימים – זו כבר המציאות) קווים אוטונומיים המכילים תאים רובוטיים, שמבצעים את פעילות הייצור כולה מקצה לקצה".
אתמול פורסם כי ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא סוגרת את מרכז הפיתוח בישראל. במרכז של החברה הסינית מועסקים כ-50 עובדים, בהם מומחים מתחומי הבינה המלאכותית, הנדסת תוכנה בתחום הענן והמובייל, ואנשי מוצר.