סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה חברת בלקרוק בלאקרוק blackrock ניו יורק
מטה קרן ההשקעות בלקרוק בלונדון (צילום: שאטרסטוק)

בלקרוק קנתה את קרן האשראי קראוס קפיטל בכ-400 מיליון דולר

ענקית הפיננסים האמריקאית הודיעה על רכישת קרן ההשקעות האירופית שהעמידה עד כה אשראי ליותר מ-100 חברות הייטק ישראליות, בעסקה שתסתיים בסוף הרבעון השלישי של השנה. בלקרוק מתעניינת לאחרונה בשוק האשראי להייטק, שצמח מאוד בעקבות הירידה בגיוסי ההון לסטארט-אפים

ענקית הפיננסים האמריקאית בלקרוק רכשה את קרן ההשקעות האירופית קראוס קפיטל, שמחזיקה פעילות משמעותית בישראל והעמידה אשראי עד היום ליותר מ-100 חברות ישראליות. הפעילות בישראל של קראוס קפיטל מנוהלת על ידי ראול שטיין שיישאר בתפקידו. הסכום שבו נרכשה הקרן לא פורסם אך ההערכות עומדות על כ-400 מיליון דולר. העסקה צפויה להסתיים בסוף הרבעון השלישי של שנה זו.
מאז הקמתה ב-1998, קראוס קפיטל העמידה אשראי של כ 5.2 מיליארד אירו ביותר מ-750 עסקאות ב-19 מדינות. החברה תמכה ביותר מ-550 חברות בתחומי המדטק, הפינטק, אבטחת הסייבר והבינה המלאכותית. בין החברות שלהן העמידה אשראי בישראל: ריסקיפייד, פליופס, אלטייר, ארבה רובוטיקס ואחרות.
הרכישה של קראוס היא חלק ממאמץ של בלקרוק להרחיב את היצע האשראי שלה עם דגש על תעשיית ההייטק והטכנולוגיה. קראוס פועלת בתחום דומה לפעילות של SVB, שקרס השנה ופעילותו נרכשה. תחום האשראי לתעשיית ההייטק הפך להיות משמעותי בשנה האחרונה עקב חוסר רצון של חברות לגייס כסף בשווי נמוך ולהעדיף גיוס אשראי - גם הוא בריבית גבוהה.