סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אפל
אפל. העובדים באוסטרליה דורשים זכויות (צילום: רויטרס)

עוד צרות לאפל: עובדי החברה באוסטרליה פתחו בשביתה

העובדים דורשים שיפור בתנאי ההעסקה והעלאת שכר, ועיתוי השביתה עלול לפגוע במכירות דווקא בעיצומה של עונת החגים; במקביל מתמודדת ענקית הטכנולוגיה עם שיבושים במפעל שלה לייצור אייפונים בסין בעקבות הגבלות הקורונה ומחאות העובדים שם

עובדי אפל באוסטרליה פתחו היום (ו') בשביתה בדרישה לתנאי עבודה טובים יותר והעלאה בשכר. המהלך עלול לפגוע במכירות של ענקית הטכנולוגיה דווקא בשיא עונת המכירות של חג המולד.
בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי עובדים המיוצגים על ידי איגוד הקמעונאות והמזון המהיר של אוסטרליה (RAFFWU) הכריזו כי יפסיקו לעבוד בחנויות היום ב-15:00 (שעון מקומי), והתוכניות הן להמשיך לשבות גם מחר.
אפל מתמודדת במקביל עם שיבושים במפעל הגדול שלה לייצור אייפונים בסין, בעקבות הגבלות קורונה ומחאת עובדים נגד החוקים המחמירים והלנות שכר.
ביוני הפכו העובדים בחנות החברה של אפל במדינת מרילנד לראשונים בארצות הברית שהתאגדו, על רקע תלונות העובדים על תנאי העסקתם.
האיגוד האוסטרלי שיזם את השביתה טוען שהסכם העבודה הנוכחי, בן שמונה השנים, מונע מהעובדים "חופשות בסופי השבוע, חופשות מרוכזות, יכולת לקבוע שיבוץ משמרות, הפסקה של 12 שעות בין המשמרות, תשלום לשעות נוספות" ועוד הטבות. "ההסכם מ-2014 הוא הסכם שהוריד את תנאי העובדים מתחת למינימום המשפטי", טענו באיגוד, ודרשו מהחברה לחזור באופן מידי לשולחן המו"מ להשגת הסכם הוגן.