סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מגזין עצמאות 4.5.22  מימין רונן דר ו עמרי גלר מייסדי Run:AI
מימין: רונן דר ועמרי גלר, מייסדי Run:AI ( צילום: אלירן רובין)

בלעדי
אנבידיה במגעים לרכישת חברת הבינה המלאכותית הישראלית Run:ai במאות מיליוני דולרים

החברה הישראלית מפתחת תוכנה לניהול משאבי מחשוב של בינה מלאכותית. לפי הערכות שווי העסקה עומד על מאות מיליוני דולרים וייתכף אף שיגיע למיליארד דולר. ענקית השבבים אנבידיה רכשה ב-2019 את מלאנוקס הישראלית תמורת 6.9 מיליארד דולר

ענקית השבבים אנבידיה (Nvidia) במגעים לרכישת חברת הבינה המלאכותית הישראלית Run:ai שמפתחת תוכנה לניהול משאבי מחשוב של בינה מלאכותית, כך נודע לכלכליסט. שווי העסקה על פי הערכה עומד על מאות מיליוני דולרים, וייתכן אף שיגיע למיליארד דולר. שתי החברות לא הגיבו לפניית כלכליסט. זו לא הרכישה הראשונה של אנבידיה בישראל - ב-2019 רכשה ענקית השבבים את חברת מלאנוקס הישראלית בכ-6.9 מיליארד דולר.
אנבידיה מעסיקה כ-30 אלף עובדים בעולם וכ-3,200 עובדים בישראל - מרביתם ביקנעם ותל אביב. מחר(ב') אמור להיפתח כנס GTC שהוא כנס הבינה המלאכותית הגדול של אנבידיה ששוויה עומד היום על 2.2 טריליון דולר. את הכנס מוביל מייסד החברה והמנכ"ל שלה ג'נסן הואנג.
חברת Run:ai הוקמה בשנת 2018 על ידי עמרי גלר, שעבד בעברו ביחידה טכנולוגית במשרד ראש הממשלה, וד"ר רונן דר, סמנכ"ל טכנולוגיה, חוקר לשעבר באוניברסיטת תל אביב ומהנדס אלגוריתמים באנוביט ובאפל. החברה גייסה מאז הקמתה 118 מיליון דולר. סבב הגיוס האחרון שלה היה ב-2022 עת גייסה 75 מיליון דולר בסבב C, בהובלה משותפת של Tiger Global ו-Insight Partners, משקיעים נוספים בחברה הם TLV Partners ו-S Capital VC.
החברה בנתה מערכת הפעלה עבור מעבדי הבינה המלאכותית החדשים, המבוססת על טכנולוגיות וירטואליזציה מתקדמות. פלטפורמת Atlas של החברה מאגדת את כל משאבי המחשוב של הארגון ומקצה באופן דינמי ואוטומטי משאבים לכל המשימות הרצות במקביל, בהתאם לצורך ולתעדופים הארגוניים. הפלטפורמה פועלת בשרתי החברה ובענן ומלווה את הארגון בכל השלבים, ממחקר ופיתוח אפליקציות בינה מלאכותית ועד להפעלתן בסביבות פרודקשן. עם הלקוחות של Run:ai נמנים חברות ענק מ-Fortune 500 וכן סטארט-אפים שעושים שימוש בבינה מלאכותית במגוון תחומים כמו פיננסים, רכב, בריאות, ומוסדות אקדמיים מובילים. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת מרכז הפיתוח בתל אביב ולקליטת מפתחים, מהנדסים, מומחי בינה מלאכותית, מנהלי מוצר ואנשי שיווק.
ברבעון האחרון של 2023 אנבידיה הציגה הכנסות של 22.1 מיליארד דולר – פי 3.6 בהשוואה להכנסות של 6 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2022. בסיכום 2023 אנבידיה הציגה הכנסות של כמעט 61 מיליארד דולר, יותר מפי 2 בהשוואה להכנסות ב־2022, שהסתכמו בכ־27 מיליארד דולר. במסגרת הדיווח של החברה התברר שהכנסותיה מפעילות התקשורת עומדת על כ-13 מיליארד דולר. פעילות זו מבוססת רובה ככולה על הרכישה של מלאנוקס ב-2019.