סגור
מרכז הכנסים של סאפ ב סן חוזה קליפורניה
מרכז הכנסים של סאפ בסן חוזה קליפורניה בו מנכ"ל אנבידה יפתח מחר את כנס GTC ויחשוף את החידושים האחרונים של החברה (צילום: שי סלינס)

"הוודסטוק של הבינה המלאכותית": האם אנבידיה תעמוד בציפיות?

אחרי זינוק של 80% במניה מתחילת השנה ושווי שוק של 2.2 טריליון דולר, ענקית ה-AI תציג בכנס (GTC) שיחל מחר בסן חוזה שבקליפורניה את הפיתוחים האחרונים שלה בתחום ותנסה לעמוד בציפיות הגבוהות שהעמידה לעצמה

כנראה שצריך להיכנס למכונת זמן ולחזור אחורה כמה שנים כדי להיזכר מתי חברה אחת עוררה כל כך הרבה עניין כמו אנבידיה (NVIDIA). המניה של חברת הבינה המלאכותית רשמה מתחילת השנה זינוק של כמעט 80% בוול סטריט - מה שהביא אותה לשווי שוק של 2.2 טריליון דולר ולתואר החברה ה-3 גודלה בעולם. רק מיקרוסופט ואפל מקדימות אותה ברשימה המכובדת.
אז כדי להציג את הפיתוחים החדשים בעולם ה-AI, החליטו השנה באנבידיה לחזור לראשונה מאז 2019 למפגש פיזי ליד מטה החברה בסן חוזה שבקליפורניה, ולזמן לאירוע את בכירי התחום מכל העולם. הכנס (GTC) שהוכרז לפני כמה חודשים הפך מהר מאוד מאירוע מקומי של החברה למפגש גלובלי של בכירי ה-AI בעולם. כנראה שככה זה כשאתה חברה שהוסיפה לערכה טריליון דולר בקצת פחות מ-3 חודשים.
2 צפייה בגלריה
מרכז הכנסים של סאפ ב סן חוזה קליפורניה
מרכז הכנסים של סאפ ב סן חוזה קליפורניה
מרכז הכנסים של סאפ בסן חוזה קליפורניה בו מנכ"ל אנבידה יפתח מחר את כנס GTC
(צילום: שי סלינס)

2 צפייה בגלריה
מרכז הכנסים של סאפ ב סן חוזה קליפורניה
מרכז הכנסים של סאפ ב סן חוזה קליפורניה
(צילום: שי סלינס)
אמנם מדובר באירוע טכנולוגי רשמי, אבל העניין סביב החברה הצליח לעורר ציפיות גבוהות גם בוול סטריט. בבנק אוף אמריקה למשל, כינו אותו "AI Woodstock" ולקראת הכנס הם העלו את מחיר היעד של המניה מ-925 דולר ל-1,100. לפי הבנק, למרות זינוק של 270% במחיר המניה ב-12 החודשים האחרונים, עדיין יש מקום לעליות נוספות כאשר המניה נסחרת כעת במכפיל רווח נמוך יותר מאשר בעת השקת ChatGPT בנובמבר 2022. אבל לא רק בבנק אוף אמריקה אופטימיים לגבי המניה. לפי נתונים שאספו בבלומברג, למניית אנבידיה יש נכון לעכשיו 60 המלצות ״קנייה״, 7 המלצות ״החזק״ ו-0 המלצות ״מכירה״.
את הכנס (GTC) שימשך 4 ימים מה-18 עד ה-21 במרץ, יפתח ביום מחר (ב׳) מנכ"ל החברה, ג’נסן הואנג.
המנכ״ל המוערך שהפך לדמות מבוקשת כמעט כמו חלק מראשי המדינות, בדרך כלל מתחיל את האירוע עם הצגת מוצרים חדשים ומתווה של החזון שלו לאן מועדות הטכנולוגיה. אלא שהפעם הלחץ עליו יהיה גדול יותר, אחרי התשואה המרשימה של החברה שהביאו אותה לחברה בעלת הביצועים הטובים ביותר במדד S&P 500 מתחילת 2024.