סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק
אלון מאסק (צילום: AP)

ארכה למאסק: יוכל לסגור את עסקת טוויטר עד 28 באוקטובר ולהימנע ממשפט

הדיון בתביעה שהגישה הרשת החברתית נגד המיליארדר לאחר שביטל את העסקה לרכישתה היה אמור להיפתח ב-17 באוקטובר; ואולם כעת, לאחר שהודיע כי בכוונתו לשוב להסכם המקורי - העניק לו בית המשפט ארכה להשגת מימון לעסקה

בית המשפט בדלוואר פסק שיש לאלון מאסק עד ה-28 באוקטובר לסגור את העסקה לרכישת טוויטר, וזאת על מנת להימנע ממשפט. בכך נענה לבקשתו של מנכ"ל טסלה והעניק לו ארכה קלה.
ההחלטה התקבלה לאחר שמאסק הודיע מוקדם יותר השבוע כי בכוונתו לשוב להסכם המקורי לרכישת הרשת החברתית במחיר של 54.20 דולר למניה, ולפיכך ביקש לסיים את ההליכים המשפטיים שנקטה נגדו החברה.
בעתירה לבית המשפט טענו עורכי דינו של מאסק שטוויטר צריכה לוותר על המשפט שתוכנן להיפתח ב-17 באוקטובר וזאת על מנת שמאסק יוכל לארגן את המימון הנדרש לסגירת העסקה עד ה-28 באוקטובר. ואולם בטוויטר לא ניאותו לבקשה. "למרבה ההפתעה הם מתעקשים להתקדם עם המשפט, מסכנים בכך את העסקה ומהמרים על האינטרסים של בעלי המניות", נטען בעתירה מצידו של מאסק.
טענה נוספת של מנכ"ל טסלה היתה שמשפט יסיח את דעת הצוות שלו מהשגת המימון לסגירת העסקה. מהצד של טוויטר נטען כי כוונותיו של מאסק אינן "ישרות", וכי "הצעתו של מאסק היא הזמנה לעוד תכסיסים ועיכובים".
מאסק הגיש את הצעת הרכש לחברה באפריל, אך ביולי טען כי הוא חוזר בו בשל מידע שגוי לגבי מספר החשבונות המזויפים בפלטפורמה. בתגובה הגישה נגדו טוויטר תביעה וכעת נראה שהחברה לא ממהרת לבטל אותה בלי לקבל ערבויות לסגירת העסקה.
עורך דינו של מאסק טען כי "התרחיש הסביר ביותר הוא השגת מימון לחוב, ובמקרה הזה העסקה תיסגר בסביבות ה-28 באוקטובר". אך בטוויטר גרסו כי יש להשיג את המימון עוד קודם לכן. "נותרו בפניהם עדיין האפשרויות לשנות את הדעה שלהם שוב או להמציא תירוצים חדשים להימנע מהחוזה", כתבו. יתרה מזו, לפי הטענות בטוויטר, נציג של אחד הבנקים הגדולים המעורבים בעסקה "העיד שמאסק עוד לא שלם להם הודעה על הלוואה ולא דיבר איתם על כוונתו לסגור את העסקה בכלל או על לוח זמנים בפרט".