סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר
אילון מאסק והציפור של טוויטר (צילום: AFP)

מאסק חוזר לעסקת טוויטר: מציע לרכוש את החברה ב-44 מיליארד דולר

האיש העשיר בעולם הגיש הצעה מחודשת לרכישת טוויטר במחיר המקורי של 54.20 דולר למניה. בכך חזר מאסק ממאמציו לפרוש מהעסקה ועלול להימנע ממאבק שנוי במחלוקת בבית המשפט. מאסק: "רכישת טוויטר תאיץ את התוכנית לאפליקציית הכול"

משלים תפנית של 360 מעלות: אחרי חודשים של סכסוך ציבורי ותביעה מתוקשרת, המיליארדר אילון מאסק עוצר את מאמציו להתחמק מרכישת טוויטר, ושב ומציע לרכוש את הרשת החברתית לפי מחיר העסקה המקורי – 44 מיליארד דולר.
האיש העשיר בעולם הציע את ההצעה במכתב לטוויטר ביום שני, כך לפי דיווח לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC). בתגובה לכך, מניית טוויטר עלתה ב-22% במסחר בניו יורק ל-52 דולר. טוויטר שבסיסה בסן פרנסיסקו הודיעה כי היא קיבלה את המכתב ובכוונתה לסגור את העסקה במחיר המוסכם, מבלי להתייחס ספציפית כיצד היא תגיב למאסק.
מאסק ביקש לבטל את העסקה זמן קצר אחרי שנחתמה באפריל, בטענה שטוויטר הסתירה ממנו את השיעור האמיתי של חשבונות מזויפים בפלטפורמה (אם כי פרשנים העריכו כי ייתכן שהסיבה האמיתית היא הצלילה במחיר המניה, שהפכה את העסקה לכדאית הרבה פחות). ביולי תבעה טוויטר את מאסק בדרישה שישלים את עסקה הרכישה, והדיונים בה היו צפויים להיפתח בעוד כשבועיים - ב-17 באוקטובר.
ואולם, ביום שני בערב, במהלך מפתיע ונטול הסבר, נמסר כאמור מטעם מאסק שבכוונתו לרכוש את החברה לפי התנאים המקוריים ובמחיר של 54.2 דולר למניה (ערב מסירת ההודעה עמד מחיר המניה על 42.91 דולר; עם פרסום ההודעה של מאסק זינקה המניה ל-52 דולר). "רכישת טוויטר היא מאיץ ליצירת X, האפליקציה של הכול", הסביר מאסק בטוויטר, תוך שהוא מתייחס ל-x.com, החברה שהקים בשנות ה-90 ושמוזגה בהמשך לתוך פייפאל.

מטוויטר נמסר שהחברה קיבלה את הצעתו של מאסק ושהיא נחושה להשלים את העסקה. מקורות עם ידע בנושא אמרו לניו יורק טיימס שהחברה מתכוונת לבקש מבית המשפט שבו מתנהלת התביעה הגנות שימנעו ממאסק לשוב ולסגת מהצעת הרכישה. בנוסף, ייתכן שטוויטר תדרוש ממאסק ריבית על מחיר העסקה המקורי, לאור העיכובים בהשלמת הרכישה.
מאסק פרש רשמית מההסכם ביולי וטוויטר תבעה אותו בבית המשפט של דלאוור כדי לאלץ אותו להמשיך ברכישה. המשפט היה אמור להתחיל ב-17 באוקטובר. השופטת בדלאוור ביקשה ביום שלישי משני הצדדים לחזור אליה עם הצעה כיצד ניתן כעת להתנהל בתיק.
במכתב כתבו עורכי דינו של מאסק כי הוא ותומכיו "מתכוונים להמשיך לסגירת העסקה המתוכננת בהסכם המיזוג של 25 באפריל 2022, בתנאים ובכפוף לתנאים המפורטים בו". התוכנית מותנית גם בכך שהוא ימציא את מימון החוב הדרוש ובית המשפט ייתן "השהייה מיידית של הפעולה".