סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מימין טים קוק מנכ"ל אפל  ו סנדר פיצ'אי סונדר פיצ'אי מנכ"ל גוגל 2
טים קוק מנכ"ל אפל וסנדר פיצ'אי מנכ"ל גוגל (צילום: בלומברג)

שת"פ נדיר: אפל וגוגל נלחמות יחד נגד שימוש לא רצוי ב-AirTags

שתי ענקיות הטכנולוגיה פועלות בימים אלה בצוותא על מנת לייסד תקן אחיד למכשירי המעקב-אחר-חפצים של אפל ודומיהם, כך שלא ניתן יהיה להשתמש בהם לצרכי מעקב בלתי חוקי, למשל. סוג של אחרית הימים

אפל וגוגל משתפות פעולה כדי לסכל מעקב לא רצוי באמצעות AirTags וגאדג'טים דומים. שתי החברות העומדות מאחורי האייפון והתוכנה שמפעילה טלפונים של אנדרואיד הגישו ביום ג' הצעה לקביעת תקנים למאבק במעקב הסודי בעזרת מכשירים אלה, שבמקור נוצרו כדי לעזור לאנשים למצוא מפתחות אבודים, לעקוב אחר המטען שלהם או לאתר חפצים אחרים בעלי נטייה לא להימצא במקום.
לקונספט יש גיבוי מלא של סמסונג, שמוכרת הכי הרבה סמארטפונים מסוג אנדרואיד ברחבי העולם ושל יצרניות מוצרי מעקב דומים לאיירטאגס, כמו Tile, Chipolo ו- Pebblebee.
האיירטאגס, שמחירם 30 דולר, הפכו לפריט פופולארי מאז השקתם ב-2021, אבל מתברר שקל להשתמש במכשיר לרעה. המשטרה דיווחה על משתמשים באיירטאג שעוקבים אחר אהובים לשעבר או אחר אנשים אחרים שלא יודעים שהם תחת מעקב.
"המכשירים האלה יצרו יתרונות עצומים למשתמשים, אבל הם מביאים גם פוטנציאל של מעקב לא רצוי שדורש פתרון", אמר דייב בורק, סגן נשיא גוגל להנדסת אנדרואיד.
אפל זיהתה גם כן את הפוטנציאל של שימוש לרעה במכשירים והציגה פיצ'רים שונים למניעתו, לרבות התראות שמזהירות את בעלי האייפון אם נוסע איתם תג מיקום שאינו משויך למכשירים שלהם ואפליקציה לזיהוי מעקב לא רצוי של איירטאג עבור מכשירי אנדרואיד.
כעת, כאמור, אפל וגוגל רוצות ללכת רחוק יותר עם תקן תעשייתי חדש, שלדבריהן יעזור להילחם במעקב לא רצוי. החברות מקוות להציג את התוכנית עד סוף השנה הנוכחית ושתיהן כבר הגישו טיוטה ל-Internet Engineering Task Force (IETF) - ארגון שיוצר תקנים לאינטרנט. הפתרון יופץ באמצעות עדכוני תוכנה למכשירי אייפון ואנדרואיד.
מנהלת הרשת הלאומית נגד אלימות במשפחה אריקה אולסן בירכה על המאמץ לקבוע תקן תעשייתי, שלדעתה יסייע להגן על נפגעי מערכות יחסים פוגעניות ועל אנשים אחרים שהיו מטרות לטכנולוגיית המעקב. "התקנים האלה יצמצמו למינימום את ההזדמנויות לשימוש לרעה בטכנולוגיה ויפחיתו את העומס על הנפגעים לאתר עוקבים לא רצויים", אמרה אולסן.
הטיוטה פתוחה להערות של בעלי עניין בשלושת החודשים הקרובים ולאחר מכן תפעלנה שתי החברות לשלב את המשובים.