סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק
אלון מאסק (צילום: AP)

הציפור של טוויטר מודאגת: לאן נעלם אלון מאסק?

מייסד טסלה והצייצן הסדרתי עובר את התקופה הארוכה שלו מבלי לצייץ בטוויטר בחמש השנים האחרונות - תשעה ימים ללא ציוץ

אלון מאסק עובר את התקופה הארוכה ביותר שלו מבלי לצייץ בטוויטר זה חמש שנים – הפסקה של תשעה ימים שמגיעה בשיאם של נסיונות סוערים להשלים את רכישת החברה תמורת 44 מיליארד דולר.
המיליארדר העלה לאחרונה פוסט ב-21 ביוני, בהפסקה הכי ארוכה שלו מאז אוקטובר 2017. מאסק, מצייץ סדרתי, לא נעדר מהפלטפורמה במשך יותר משישה ימים מאז ינואר 2018, ומאז רשם מספר פרקי זמן של עד ארבעה ימים ללא ציוצים, האחרון שבהם בינואר.


ההפוגה של מאסק מגיעה בעקבות תקופה שבה הוא היה פעיל במיוחד בפלטפורמה, עם זרם עקבי של פוסטים לגבי העסקה, שבהם הוא שטח את הביקורת שלו נגד החברה והמדיניות שלה, כמו גם את תוכניותיו.
מתוך 10 השבועות עם הכי הרבה ציוצים מאז שהצטרף לפלטפורמה לפני יותר מעשור, חמישה התרחשו מאז ה-1 באפריל האחרון. חלקו הגדול של מאסק בטוויטר הפך לפומבי ב-4 באפריל, והוא הגיע לעסקה לקניית החברה ב-25 באפריל.
לא ברור מדוע מאסק נעדר מטוויטר. הוא משתמש כבר זמן רב בפלטפורמה כערוץ תקשורת עיקרי ומתבטא בה במגוון מגוון נושאים, החל משיגורי טילים של ספייס אקס, עבור בשאלות על גבינה, ועד להבעת דעות על מדיניות ארה"ב. בשונה ממשתמשים רבים אחרים שלהם עוקבים רבים, הוא מרבה להגיב לפוסטים של אחרים.
אחרי תקופה ארוכה של צמיחה מהירה ועליות במחירי המניה, טסלה נאבקת כעת עם אתגרים שכוללים מחסור בחלקי רכב, וסגרי קורונה בסין, תוך כדי ניסיון להגביר את התפוקה בשני מפעליה החדשים. השבוע סגרה טסלה את אחד ממשרדיה בעמק הסיליקון ופיטרה כ-200 עובדים, כחלק מתוכניות יצרנית הרכב החשמלי לחתוך בהוצאות על רקע עליות המחירים. טסלה צפויה לדווח על הפסד בדו"ח הרבעוני הקרוב שלה, לראשונה מזה שנתיים.