סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טסלה לוגו
טסלה לוגו (צילום: רויטרס)

נוסעים הביתה: טסלה מפטרת כ-200 עובדים במחלקת הטייס האוטומטי

העובדים שפוטרו נחשבו עד כה לקריטיים לפיתוח מערכות הנהיגה האוטונומית, המהווה נדבך מרכזי בשאיפותיו של המנכ"ל אלון מאסק. בסך הכל עבדו במחלקה זו 276 עובדים, וכעת נותרו בה 81 עובדים בלבד. לא ברור כעת מה יעלה בגורל הנהיגה האוטונומית

טסלה מפטרת קרוב ל-200 עובדים מהצוותים שאחראיים למערכת הטייס האוטומטי ואף סוגרת את המשרד בסן מטאו, קליפורניה, שבו עבדו - כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. הקיצוצים הם חלק מצמצומים נרחבים יותר המתוכננים ביצרנית הרכבים החשמליים, אבל המפוטרים הם עובדים בצוותים שנחשבו עד כה קריטיים לפיתוח מערכות הסיוע לנהיגה ולשאיפתו של המנכ"ל אלון מאסק לפתח מאפייני נהיגה אוטונומית באמצעות מערכת שמייקרת את המכונית ב-12 אלף דולר.
עד כה העסיקה טסלה מאות עובדים בביאור נתונים (data annotation) שעבדו על מערכת הטייס האוטומטי בסן מטאו ובבפאלו, ניו יורק. לפי הדיווח, במשרד בסן מטאו הועסקו 276 עובדים, אך כעת פוטרו 195 עובדים במשרד מכל הדרגים - החל ממפקחים ועד למנתחי נתונים - כך שנותרו שם 81 עובדים בלבד, ולפי אנשים המעורים בנושא הם ככל הנראה יועברו למשרד אחר.
המקורבים ציינו כי רוב המפוטרים היו במשרות עם שכר נמוך, כמו תיוג נתוני הטייס האוטומטי – תפקיד במסגרתו קובעים אם האלגוריתם של טסלה מזהה אובייקט בצורה טובה או גרועה. עוד הוסיפו כי העבודה בתחום תועבר לבפאלו. אולם לפי נתונים שנאספו באתר הקריירה גלאסדור, בטסלה משלמים פחות עבור משרות כמו מומחי ביאור נתונים או מנתחי נתונים בבפאלו מאשר בסן מטאו.
לא ברור אם העברת עובדים למשרד במדינת ניו יורק נובעת מרצון לצמצם עלויות או כאסטרטגיה של החברה להפוך זכאית לתמריצים שמציעה המדינה למעסיקים. כמו כן בשלב זה לא ידוע מה יעלה בגורל טכנולוגיית הטייס האוטומטי והנהיגה האוטונומית, ואם טסלה מתכוונת לשנות מסלול ולהוסיף מכ"מים ולידאר למכוניות.
לפי המקורבים, הפיטורים הנוכחיים ושאר הקיצוצים שהחלו בסוף החודש שעבר התבססו על ביצועים. פירוש הדבר שהחברה יכולה להימנע מציות לדרישות משפטיות מסוימות, כמו הדרישה להתראה מוקדמת במקרה של סגירת מפעלים או פיטורים המוניים. ובכל זאת, בשבוע שעבר הגישו שני עובדי טסלה לשעבר תביעה נגד החברה בטענה שהיא לא סיפקה להם התראה של 60 יום הנדרשת לפי החוק הפדרלי. במקביל מתגבשת תביעה ייצוגית נגד החברה.