סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
הדמיה חוות השרתים של טקטוניק בבית שמש
הדמיה של חוות השרתים של טקטוניק בבית שמש (צילום: אסף פרץ)

פרסום ראשון
טקטוניק תקים בבית שמש חוות שרתים בהשקעה של מעל ל-500 מיליון שקל

החווה תהיה תת קרקעית על פני שטח של 15,000 מ"ר, מה שיהפוך אותה לאחת מחוות השרתים הגדולות בישראל. לפי הערכות הבנייה צפויה להסתיים ברבעון השני של 2025

חברת טקטוניק (Techtonic) תקים חוות שרתים (data center) חדשה שתיבנה באזור התעשייה ברוש בבית שמש בהשקעה ראשונית של יותר מ-500 מיליון שקל, כך לפי הערכות כלכליסט. החברה נמצאת בשלבים סטטוטוריים מתקדמים לקבלת היתרים ועל פי ההערכות הבנייה תסתיים ברבעון השני של שנת 2025. בעקבות מכרז נימבוס בו זכו גוגל ו-AWS למחשוב הענן הממשלתי עלה הביקוש בישראל למעבר לענן היוצר ביקוש אצל חברות עסקיות רבות בחוות שרתים מוגנות.
החווה החדשה שתקים טקטוניק תהיה תת קרקעית על פני שטח של 15,000 מ"ר, מה שיהפוך אותה לאחת מחוות השרתים הגדולות בישראל. תצורת המערכות במתקן כפולה, ומבטיחה יכולת אחזקה ותפעול רציפה גם לאחר אירוע הנובע מתקלה או אירוע מלחמתי. בו בזמן, חוות השרתים תהווה אתר מוגן כנגד איומים מלחמתיים דוגמת פגיעה ישירה של טילים, כולל טילים ארוכי טווח – אירוע שגם אם יתרחש, לא יוכל להשבית את המתקן.
טקטוניק נוסדה על ידי גד בנט, מהנדס תוכנה ויזם הייטק בעל עבר עשיר כמנהל טכנולוגי ועסקי שעבד במשך כ-15 שנה בשורה של חברות הייטק בארה"ב ובאירופה. בשנים האחרונות, מוביל גד בנט את משרד פאולינה בן-עמי, משרד לעריכת פטנטים בתחום הטכנולוגיה. שותפים איתו להקמת החברה דן שליידר, בעל ניסיון של 25 שנים בניהול ופיקוח פרויקטי נדל"ן, אדם בנט, האחראי על השיווק, ואליאל שליידר, האחראי על רכש ורישוי.
גד בנט, מייסד ומנכ"ל טקטוניק: "המעבר המואץ לענן יצר ביקוש אדיר לחוות שרתים. עם זאת, לארגונים רבים יש עדיין היסוסים בכל הנוגע לבטיחות, במיוחד בכל הנוגע לחוות שרתים קרקעיות החשופות לכל".