החברה הישראלית שמפתחת תוכנה לניהול נסיעות עסקיות רוצה לגייס 960 מיליון דולר בנאסד״ק
חברת NAVAN שייסדו אריאל כהן ואילן טוויג מכוונת לשווי של 6.45 מיליארד דולר בהנפקתה בארה"ב. לפני שלושה שבועות פרסמה תשקיף לקראת הנפקה, זאת אחרי שכמעט קרסה במהלך משבר הקורונה
חברת נאוון (NAVAN) הישראלית, שמפתחת תוכנה לניהול נסיעות עסקיות, מסרה אתמול (ו') שהיא מכוונת להערכת שווי של עד 6.45 מיליארד דולר בהנפקתה המתוכננת בארה"ב, בעודה מתקדמת עם תוכניות ההנפקה למרות השבתת הממשל בארה"ב.
החברה שבסיסה בפאלו אלטו, קליפורניה, אמרה שהיא מתכננת לגייס כ-960 מיליון דולר באמצעות מכירת 36.92 מיליון מניות במחיר של 24-26 דולר למניה. מניותיה צפויות להתחיל להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול NAVN.
ההנפקה מגיעה על רקע התאוששות בפעילות ההנפקות בארה"ב, הודות לירידה בתנודתיות השוק, המשפרת את סנטימנט המשקיעים אחרי תקופה של אי וודאות. ההנפקות החזקות של אליאנס לונדרי ו-Phoenix Education Partners ביום חמישי העלו את תיאבון המשקיעים ללקיחת סיכונים.
עם זאת, השבתת הממשל האמריקאי מאיימת לפגוע בהתאוששות, לאחר שרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) השהתה את סקירות ההנפקות ומתן עוד אישורים רגולטוריים בשל היעדרות העובדים.
"ההנפקה מגיעה על רקע תנודתיות מוגברת בשוק המניות בכלל, וחולשה גדולה בכמה מהמניות שהונפקו השנה בארה"ב", אמר ג'וזף שוסטר, מנכ"ל חברת המחקר IPOX. "בעוד הסנטימנט להנפקות נותר חיובי, אנו מצפים שזה יכביד על הביקוש להנפקות בהמשך. לכן אנו מאמינים שעל המנפיקים להיות גמישים ולהתמודד עם סביבת השוק המשתנה הזאת בעזרת הצעות יותר אטרקטיביות".
ב-2022 הוערך שוויה של נאוון ב-9.2 מיליארד דולר, לאחר שגייסה 300 מיליון דולר בסבב גיוסים מסדרה G. החברה שנוסדה ב-2015 ע"י אריאל כהן ואילן טוויג כ-TripActions, התמקדה בתחילה בניהול נסיעות תאגידי, בניסיון להציע שירותים מודרניים יותר במקום אלה שהוצעו על ידי חברות כמו אמריקן אקספרס ו-SAP Concur באותו זמן. במשך השנים התפתחה נאוון לכדי חברה לתשלומים תאגידיים וניהול הוצאות, התרחבה ברחבי העולם, ועובדת כיום עם חברות כמו Zoom Communications וליפט.
לפני כשלושה שבועות, חשפה נאוון את התשקיף שלה, לקראת הפיכתה לחברה ציבורית. אם זה יצליח, היא תהיה חברת ההייטק הישראלית השלישית שמנפיקה מתחילת השנה אחרי ויה (Via) ואי טורו (eToro). בסך הכל שוק ההנפקות מגלה סימני התאוששות ו־2025 כבר הוכתרה כטובה ביותר מאז 2021 עם 156 הנפקות, שבהן גויסו 30 מיליארד דולר.
מרכז פיתוח בישראל
נאוון הוקמה ב־2015 על ידי כהן (50), המשמש כמנכ"ל, וטוויג (51), סמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה. היא רשומה כחברה אמריקאית, אך יש לה מרכז פיתוח בישראל. השניים צפויים למכור חלק מהמניות שלהם בהנפקה. זאת, בהמשך לשורה של עסקאות מכירה (סקנדרי) שעשו לאורך השנים כפי שמפרט התשקיף, מה שהפגיש כל אחד מהם עם מיליוני דולרים.
הפלטפורמה שלה מאפשרת לארגונים לטפל בכל היבטי הנסיעות העסקיות של העובדים, החל מהזמנת כרטיסי טיסה ומלונות, מסעדות ומופעים לקוחות — שוק שמכונה Bleisure, הלחם של ביזנס ופלז'ר — ועד תשלומים במהלך הנסיעות והחזר הוצאות עסקיות. יחד כל חלקי הפעילות פותחים בפני נאוון שוק ענק של 185 מיליארד דולר, אבל מתחרות בו גם הרבה חברות ענק, החל מאתרי נסיעות כמו בוקינג או אמריקן אקספרס, ועד חברות פינטק כמו RAMP ו־BREX. בנאוון מציינים כי לפי נתוני הרבעון האחרון, השימוש בפלטפורמה שלה חסכה ללקוח הממוצע 15% מהוצאות הקשורות לנסיעות עובדים, כאשר מתחילת 2025 מחצית מהפניות טופלו באמצעות AI ללא מעורבות של סוכן אנושי. בין לקוחות נאוון שמות גדולים כמו יוניליוור, אדובי וכריסטי'ס.
את המחצית הראשונה של 2025 היא סיימה עם הכנסות של 329 מיליון דולר, צמיחה של 30% מול התקופה המקבילה, וההפסד התפעולי ירד מ־53 מיליון דולר ל־28 מיליון דולר, מה שמאפשר לראות איזון תפעולי באופק. אלא שעלויות ריבית גבוהות שלחו את נאוון להפסד של 100 מיליון דולר במחצית וזאת לעומת 92 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
את השנה הפיסקאלית האחרונה סיימה נאוון עם הכנסות של 537 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 33%, וההפסד ירד מ־332 מיליון דולר ל־181 מיליון דולר "בלבד", כאשר חלקו מיוחס גם כאן לעלויות החוב הכבדות.
לנאוון יש מעל 10,000 לקוחות פעילים בפלטפורמה שמגדילים את הפעילות שלהם בעקביות. סך התשלומים שעברו דרך החברה עמד על 3.8 מיליארד דולר ב־12 החודשים האחרונים, מה שמשקף עלייה של 18%. סך ההזמנות של טיסות ומלונות שנעשו באמצעותה זינק ב־34% ל־7.6 מיליארד דולר. מעל 40% מהכנסות החברה מגיעות מחוץ לארה"ב והיא מעסיקה 3,400 עובדים, שמפוזרים על פני 16 מדינות שונות.































