סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

סוני חושפת פלטפורמה חדשה של מציאות וירטואלית לפלייסטיישן 5

המשקפיים החדשים יתמכו ברזולוציה של 4K, יהיו מבוססים על פאנלים OLED בקצב רענון גבוה ויצוידו במנגנון מעקב אחר מבט. בינתיים יש לפלטפורמה משחק אחד בלבד, הורייזון, אבל סוניע מבטיחה עוד. ייתכנו גם שימושים "מטאוורסיים" בפלטפורמה

סוני חשפה במהלך יריד ה-CES היום (ד') את פלטפורמת PSVR2 שמבוססת על משקפי מציאות וירטואלית וזוג שלטים. הפלטפורמה היא למעשה דור שני עבור סוני - הדור הראשון יועד לפלייסטיישן 4 וזכה להצלחה נאה יחסית למוצר מציאות וירטואלית לקהל הרחב, אבל היה בעל ביצועים מוגבלים יחסית - בעיקר ברמת הרזולוציה וזווית הצפייה. סוני לא ממש חשפה כיצד המכשירים ייראו או מה יהיה קטלוג המשחקים שיתמכו בהם.
מה שכן ניתן לומר זה שהמשקפיים החדשים יתמכו ברזולוציה של 4K ב-HDR, או 2,000 על 2,040 פיקסלים לכל עין. המסכים במשקפיים מבוססים על פאנלים OLED ותומכים בקצב רענון גבוה של 90 או 120 הרץ. המשקפיים יצוידו במנגנון של מעקב אחר המבט וביכולת להתאים את איכות התצוגה בהתאם. מדובר בטכניקה שנקראת Foveated Rendering המאפשרת לחסוך בדרישות המעבד - מה שמאפשר למשקפיים להתרכז בתצוגה של האובייקטים שנמצאים בשדה התצוגה של המשתמש.

1 צפייה בגלריה
קנצ'ירו יושידה, נשיא סוני, ב-CES 2022
קנצ'ירו יושידה, נשיא סוני, ב-CES 2022
קנצ'ירו יושידה, נשיא סוני, ב-CES 2022
(צילום: בלומברג)
חידוש נוסף, שלא ממש ציפו לו ולא ברור מה יתרונו, הוא שילוב של מנגנון משוב: המשקפיים או השלטים - לא ברור אילו מהשניים - יספקו למשתמש משוב פיזי על פעולות שמתבצעות בעולם הווירטואלי, בערך כמו ששלטי משחק רועדים במהלך משחקי אקשן. כאמור, מדובר בתכונה שלא ברור כיצד היא תשולב במתקן שרוב הזמן יבלה על ראש השחקן.
החברה הודיעה בינתיים רק על משחק אחד רשמית - הורייזן (Horizon), שהוא חלק מסדרה של משחקים שכבר שולבה בעבר בפלטפורמה, אבל בסוני מבטיחים שיהיו עוד משחקים מפיתוחה. עם זאת, ניתן יהיה להעריך את הצלחת המוצר רק לאחר שמפתחים נוספים יצטרפו וישיקו משחקים משלהם. כמו כן, לא ברור אם בסוני יסתפקו בינתיים ב-PSVR2 כפלטפורמה למשחקים בלבד או שינסו להרחיב את השימושים שלה גם לתכונות "מטאוורסיות" כגון מפגשים חברתיים או בידור כפי שפייסבוק, מיקרוסופט ואנבידיה מקדמות.