סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
דיווח: סוני תשיק שירות משחקים מתחרה ל"גיים פאס" של מיקרוסופט

על פי "בלומברג", סוני מתכננת להציע קטלוג רחב של משחקי פלייסטיישן תמורת מחיר חודשי קבוע - ולפי דרגות מחיר שונות. לשירות ה"פלייסטיישן פלוס", של סוני יש אמנם יותר מנויים, אך קצב הצמיחה של "גיים פאס" - המתחרה מבית מיקרוסופט - מאיים על ענקית הגיימינג היפנית

סוני מפתחת שירות משחקים למנויים שיתחרה ב"גיים פאס" (Game Pass) של מיקרוסופט - כך דווח ב"בלומברג". על פי גורמים המעורים בעניין ועל סמך מסמכים פנימיים, שם הקוד של השירות הוא "ספרטקוס". השירות יאפשר לבעלי פלייסטיישן לשלם תעריף חודשי תמורת גישה לקטלוג משחקים. השירות ככל הנראה יוצע לפלייסטיישן 4 ולפלייסטיישן 5.
עוד נכתב בדיווח כי השירות יכלול מספר מדרגות תשלום, בדומה לנהוג בנטפליקס. המדרגה הראשונה תהיה זהה ל"פלייסטיישן פלוס" - שירות המשחקים הנוכחי של פלייסטיישן, שמוסיף מספר משחקים חינמיים מדי חודש ומעניק גישה לשירות מולטיפלייר בחלק מהמשחקים. המדרגה השנייה כוללת מגוון משחקי פלייסטיישן 4 ו-5 ואילו המדרגה השלישית מציעה גישה לספריית משחקים קלאסיים מדורות הפלייסטיישן 1, 2, 3 ואפילו ה-PSP, הקונסולה הניידת של החברה היפנית. לא ברור אם המשחקים הישנים יהיו זמינים להורדה או באמצעות סטרימינג בענן.
2 צפייה בגלריה
סוני פלייסטיישן 5
סוני פלייסטיישן 5
סוני פלייסטיישן 5
(צילום: אולפן כלכליסט)
עם זאת, סוני לא מתכננת להעתיק במדויק את מודל ה"גיים פאס" - ולא תציע את משחקי הדגל החדשים שלה דרך שירות הגיימינג מיומם הראשון. לעומתה, מציעה מיקרוסופט את משחקיה החדשים ביותר, כמו "Halo Infinite", דרך שירות המשחקים כבר מיום ההשקה שלהם. המשחקים הללו, הלכה למעשה, נמכרים במחירי הפסד. מיקרוסופט מקווה כי בטווח הארוך, הימור זה ישתלם לה, מאחר שהמשחקים המדוברים והחדשים הללו עשויים למשוך מנויים חדשים לשירות.
נוסף על כך, לא ברור כרגע האם שירות המנויים של פלייסטיישן ישים דגש גם על גיימינג בענן. באחרונה, מיקרוסופט הפכה את xCloud לאחד מעמודי התווך של שירות הגיימינג שלה - חלק ממנויי ה-"Game Pass Ultimate" יכולים להזרים משחקים תובעניים ישירות למחשב, לאקסבוקס או לסלולרי שלהם. סוני מציעה כיום שירות דומה, "Playstation Now", אך הוא דורש מנוי נפרד מ"פלייסטיישן פלוס".
2 צפייה בגלריה
קונסולת אקסבוקס Series X
קונסולת אקסבוקס Series X
קונסולת אקסבוקס Series X
(Unsplash)
עוד נותר לגלות האם סוני תתמחר מחדש את שירות המנויים שלה. כיום, מנוי חודשי ל"פלייסטיישן פלוס" עולה כ-40 שקל לחודש, או מנוי שנתי בסך 244 שקל (21 שקל לחודש). לשם השוואה, מנוי "גיים פאס" בסיסי עולה 28 שקלים מדי חודש (אך קטלוג המשחקים המוצע בו גדול בהרבה). תמורת 40 שקל, ניתן לשחק דרך השירות גם ב-PC וגם באקסבוקס.
על אף שסוני מוכרת בעקביות יותר קונסולות מאשר מיקרוסופט, שירות המנויים שלה צומח בקצב איטי מזה של מיקרוסופט. ל"פלייסטיישן פלוס", שהושק ב-2010, אמנם יש 47.2 מיליון מנויים, אך שירות ה"גיים פאס" הושק רק לפני ארבע שנים, וצומח בעקביות בעשרות אחוזים מדי שנה. בין 2019 ל-2020, מספר המנויים גדל ב-87.75% - ובין 2020 ל-2021, ב-37.5%. נכון לינואר 2021, 18 מיליון איש נמנים על מנויי ה"גיים פאס".