סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק ולוגו טוויטר (צילום: רויטרס)

עצירת מכירת נשק ואינסולין בחינם: החברות שנפגעו מהווי הכחול של מאסק בטוויטר

החלטת הבעלים החדשים של טוויטר, שהוקפאה בינתיים, לאפשר רכישת וי כחול תמורת 8 דולרים בחודש - יצרה גל של מתחזים ברשת החברתית; בין הנפגעים: אלי לילי, לוקהיד מרטין ולברון ג'יימס

חברת אלי לילי פרסמה בסוף השבוע הודעת התנצלות יוצאת דופן בטוויטר, לאחר שחשבון פייק שהתחזה לחשבון הרשמי שלה כתב: "אנו שמחים להודיע שמעכשיו האינסולין הוא בחינם".
אלי לילי יכולה לתלות את האשמה בשינויים שביצע הבעלים החדשים של טוויטר, אלון מאסק. הרשת החברתית השיקה בתחילת השבוע, באופן מוגבל, שירות שבמסגרתו ניתן לקבל וי כחול - שאמור להוות סימן לכך שפרופיל מסוים מאומת ואינו פייק - תמורת תשלום של 8 דולרים בחודש בלבד. אולם הדבר היווה כר פורה למתחזים שכל מה שעליהם לעשות כדי לזכות בווי הכחול הוא לשלם את הסכום הפעוט. בעקבות כך הקפיאה אתמול טוויטר את השירות.
מפרסמי ההודעה המזויפת בנוגע לאינסולין יצרו בקלות חשבון שהתחזה לזה של לילי – שכלל וי כחול שניתן למשתמש המזויף EliLillyandCo תמורת 8 דולרים. כמה שעות לאחר הופעת הפוסט המזויף ירדו בחדות מניות אלי לילי, אם כי לא ברור כמה מהירידה ניתן לייחס ישירות לפוסט.
באופן דומה מניות חברת לוקהיד מרטין ירדו בחדות לאחר שחשבון מזויף – שגם הוא השתמש בווי הכחול - טען שהחברה תפסיק למכור כלי נשק לכמה מדינות. חברות הגיימינג וואלב ונינטנדו נפגעו גם הן ממתיחות שהשתמשו בטוויטר בלו, ואיתן כמה ספורטאים בולטים, ובהם כוכב ה-NBA לברון ג'יימס (שפוסט שפורסם בשמו טען שהוא מבקש לעבור קבוצה) וזורק הבייסבול ארולדיס צ'פמן, שעל פי הפוסט המזויף חתם בקבוצה אחרת.
לפני שמאסק השתלט על טוויטר הווי הכחול סימל שחשבון הוא אותנטי, וניתן בחינם למקורות שטוויטר תפסה כראויים לאמון. אך ב-5 בנובמבר הודיעה החברה על שירות טוויטר בלו, אותו יוכלו משתמשים לקבל ולהציג ליד שמם "כמו סלבריטאים, חברות ופוליטיקאים שאתם עוקבים אחריהם", לדברי החברה. הדבר פתח את השער למתחזים, שבמקרה של אלי לילי הצליחו למתוח גם את חברת התרופות וגם את טוויטר.
המתיחה שכוונה נגד לילי רכבה על החוק החדש של ממשל ביידן, שמגביל את מחירי התרופות, ובהן האינסולין. אלי לילי כתבה בתגובה: "אנו מתנצלים בפני מי שקיבל הודעה שקרית מחשבון מזויף של אלי לילי. חשבוננו האמיתי בטוויטר הוא LillyPad@".