סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר
"מהרגע שנבחן את השירות ונראה שהוא עובד, נתחיל לתרגם אותו ולהפיץ אותו ברחבי העולם", צייץ מאסק (צילום: רויטרס)

מהיום: טוויטר מתחילה לגבות כסף תמורת וי כחול

הרשת החברתית השיקה אמש מנוי פרימיום חדש שיהיה זמין בשלב הראשון בארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, קנדה וניו זילנד. בנוסף לקבלת וי כחול, מי שירכוש את המנוי החדש יזכה לסינון פרסומות, אפשרות להעלות סרטונים ארוכים יותר מהמותר והקפצת תצוגת התוכן לראש הפיד של המשתמשים - כל זאת תמורת 7.99 דולרים בחודש

אחרי שבוע של ספקולציות והמוני ציוצים של הבעלים החדש אלון מאסק ומבקריו, המיליארדר החל לגבות כסף על הענקת הווי הכחול, המשמש סימן לכך שפרופיל מאומת ואינו פייק.
האפליקציה של הרשת החברתית עודכנה בשבת בלילה כדי שניתן יהיה לשלם את דמי המנוי על האימות. אפליקציית טוויטר באייפון היא בינתיים המקום היחיד בו ניתן להירשם כמנוי לשירות החדש. לאחר התקנת האפליקציה והרשמה, המשתמש יכול לבחור לקבל את הווי הכחול עבור תשלום של 7.99 דולר בחודש.
אם קודם לכן הסימן שימש כאמור כאישור ואימות לזהות בעל החשבון, לא ברור כיצד הדבר יתבצע מהרגע שכל בעל מנוי יכול לשלם עליו. בטוויטר לא הרחיבו על הדרך בה החברה תבצע את האימות או הבדיקה של בעל הפרופיל או אפילו האם מדובר בתהליך שנדרש לפני שמתחילים לשלם.
גם בפייסבוק ישנו סימן שמאשר את הפרופיל של המשתמש, אך הוא מוענק על בסיס תהליך אימות ולא נגבים דמי תשלום עבורו. מצב זה עשוי להשתנות, שכן המהלך של מאסק עשוי להתברר כאמצעי פשוט להגדלת הכנסות, מה שלא יזיק למטא שאינה בבריאות פיננסית איתנה בימים אלה.
תשלום המנוי בטוויטר מספק עוד מספר יתרונות מעבר לסימן האישור. למשתמשים המשלמים יוצגו "חצי מהפרסומות שמוצגות למשתמשים מן המניין", אפשרות להעלות סרטונים ארוכים יותר והקפצת תצוגת התוכן לראש הפיד של המשתמשים, דבר ששמור בדרך כלל רק לתוכן "איכותי", כלומר כזה שמייצר עניין בקרב צרכני טוויטר.
בשלב הראשון שירות המנוי יהיה זמין למשתמשים בארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, קנדה וניו זילנד. "מהרגע שנבחן את השירות ונראה שהוא עובד, נתחיל לתרגם אותו ולהפיץ אותו ברחבי העולם", צייץ מאסק אמש (שבת). לדבריו, השירות צפוי להגיע להודו בעוד כחודש, אך הוא לא התייחס למדינות נוספות.
עוד ציין מאסק כי הוא מעוניין "לתקן את החיפוש" ברשת החברתית, שירות שידוע כלא יעיל בקרב המשתמשים. הוא גם ענה לשאלה לגבי יוצרי תוכן והתשלומים הזעומים שהם מקבלים מהחברה ואמר: "אנחנו יכולים לנצח אותם", רמיזה להיקף שיתוף ההכנסות שיוטיוב מעניקה ליוצרים ושעומד כיום על כ-55% מהכנסות הפרסום על כל סרטון. מאסק גם כתב שהוא מתכנן למצוא פתרון להצגה של טקסטים ארוכים יותר בציוצים שמוגבלים כיום ל-280 תווים בלבד.
לטוויטר כבר היה מנוי בתשלום בשם Blue שאיפשר למשתמשים לקבל גישה לתכונות פרימיום נוספות כגון האפשרות לבטל ציוצים למשל, לשמור סימניות לציוצים, לאגד סדרות ציוצים בפורמט שקל יותר לקרוא וכן להתאים אישית את העיצוב של האייקונים באפליקציה של המשתמש. המנוי עדיין זמין במדינות מסוימות ב-4.99 דולר לחודש, עם זאת לא ברור עדיין האם המנוי החדש יחובר לשירות המנויים הקיים או יופעל במקביל.
מאסק רכש את טוויטר בסוף אוקטובר תמורת כ-44 מיליארד דולר. מרגע אישור הרכישה הוא כבר הספיק להודיע על פיטורי כמחצית מכוח האדם שלה. על פי דיווחים, הפחד מהפיטורים הביא רבים מעובדי טוויטר לעבוד 12 שעות ביום בשבוע האחרון כדי להוכיח את נאמנותם למקום העבודה ולבעליו החדשים.