סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוסף שבועי 6.7.23 אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק וטוויטר. עוד תביעה (צילום: REUTERS/ Dado Ruvic)

תזזית שאינה נגמרת: מאסק תובע את משרד עורכי הדין שייצג את טוויטר

הבעלים הנוכחי של הרשת החברתית טוען כי משרד ווצ'טל, ליפטון, רוזן וכץ, שייצג אותה לאחר שנסוג מהצעת הרכישה הראשונית שלו, גבה "ברגע האחרון" 90 מיליון דולר; עתה הוא דורש החזר על "כל תשלום מיותר"

אלון מאסק הגיש השבוע תביעה נגד משרד עורכי הדין שייצג את טוויטר כאשר הוא ניסה לרכוש אותה בשנה שעברה, בטענה שגבה סכום גבוה מדי על עבודתו.
על פי התביעה, משרד ווצ'טל, ליפטון, רוזן וכץ ( Wachtell, Lipton, Rosen & Katz), שייצג את טוויטר לפני הרכישה שביצע מאסק, גבה 90 מיליון דולר בחשבון שהוגש "ברגע האחרון". ווצ'טל ייצגה את טוויטר לאחר שמאסק נסוג מהצעתו הראשונית לקנות את החברה תמורת 44 מיליארד דולר. משרד עורכי הדין עזר לסגור את המכירה בנובמבר 2022, וקיבל את העמלה עבור עבודתו על העסקה, שנחתמה תוך הוספת סכום משמעותי לשווי השוק של טוויטר באותו זמן.
אקס קורפ, חברת האחזקות של טוויטר, מבקשת כעת החזר על "כל תשלום עמלה מיותרת" ושל שכר עורכי הדין הקשורים בדיונים בבית המשפט. החברה בבעלותו של מאסק מיוצגת על ידי חברת רייד קולינס אנד ציי, מאוסטין טקסס.
זוהי אינה הפעם הראשונה שמאסק מנסה למנוע מספקים של טוויטר לקבל את שכרם. לאחר שהשתלט על הפלטפורמה החברתית בעזרת גיוס חוב של 13 מיליארד דולר, החברה נתבעה לפחות 26 פעמים על אי תשלום לספקים, כך על פי אתר Plainsite. היא הפסיקה לשלם שכר דירה במשרדיה בסן פרנסיסקו, וסירבה על פי דיווחים לשלם לגוגל על השימוש בתשתית הענן שלה.
הניסיון של מאסק לסגת מהעסקה לרכישת טוויטר נחשב ליוצא דופן ובסופו של דבר כשל. הוא טען לאחר סיכום העסקה שהחברה כשלה בדיווח על מספר החשבונות המזויפים בפלטפורמה. טוויטר תבעה אז את מאסק על שלא כיבד את מחויבותו לבעלי המניות, ולבסוף הוא חזר בו ורכש את החברה בסכום עליו סוכם.
התביעה האחרונה שהגישה החברה מכוונת נגד אחת מחברות עורכי הדין המובילות בארה"ב. ווצ'טל, אשר ייצגה עשרות חברות בעסקאות דומות, הציעה את עצמה לטוויטר ביוני 2022. היועץ הכללי הראשי של טוויטר וסמנכ"ל הכספים שלה לשעבר היו בין הבכירים שיצרו את שיתוף הפעולה עם ווצ'טל. תביעתה הנוכחית של טוויטר תידון בבית המשפט העליון במחוז סן פרנסיסקו שבקליפורניה.