סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חברת Hello Heart גייסה 70 מיליון דולר כדי לחזות ולמנוע התקפי לב

זהו סבב גיוס D שכולו אקוויטי, אותו הובילה קרן סטרייפס האמריקאית. החברה פיתחה מוניטור לחץ דם בשילוב אפליקציה, שמאפשרת מעקב אחרי מדדים רפואיים וזיהוי מצב מסכן חיים. עד היום גייסה החברה 138 מיליון דולר, והמודל הייחודי שלה מאפשר למשתמשים לקבל את השירות בחינם

חברת Hello Heart, גייסה 70 מיליון דולר בסבב D בהובלת קרן סטרייפס האמריקאית. הגיוס כולו אקוויטי והמשקיעים הקיימים השתתפו בגיוס ביניהם IVP ,BlueRun Ventures ,Maven Ventures, ו-Resolute Ventures.
החברה שהקימו המייסדים זיו מלצר, מעיין כהן ומיכל גוטמן, גייסה עד היום 138 מיליון דולר.
"זה היה סיבוב עם רישום יתר. אנחנו בייבי יוניקורן בדרך ליוניקורן. מעדיפה לא להיות יוניקורן עכשיו לקחנו מספיק דילול ולא יותר מדי והשווי היחידי שחשוב הוא שווי בשישה חודשים לאחר ההנפקה והגענו כבר לשווי מאוד מכובד", אומרת מעיין כהן, מייסדת שותפה ומנכ"לית Hello Heart, בשיחה עם כלכליסט. כהן אינה רוצה להרחיב על השווי או עיתוי ההנפקה אך מציינת שהחברה כבר מכניסה עשרות מיליוני דולרים בשנה ומתכננת להנפיק בשנים הקרובות. לדבריה, "אני אדם מאוד שמרן ואחד היעדים שלי השנה היה להראות שיפור של היעילות העסקית שלנו".

3 צפייה בגלריה
אפליקציית הלו הארט hello heart
אפליקציית הלו הארט hello heart
אפליקציית הלו הארט hello heart
(hello heart )

בהתייחסה לעיתוי הגיוס אומרת מעיין כהן, "מאוד מאתגר בתקופה הזו להגיע לסיבוב כזה ולקח הרבה יותר זמן. בסיבוב הקודם ב-2021 קיבלנו חמישה טרם שיט תוך שבועיים אבל כאן לקח חודשיים לקבל טרם שיט ממספר משקיעים והיה מאוד מאתגר ולקח עוד חודשיים לעשות סגירה של הגיוס. עשו הרבה יותר מחקר ובדיקות נאותות קשה יותר זה כבר לא שוק של יזמים כמו 2021 ורק חברות טובות יכולות לגייס טוב. קיבלנו הרבה הצעות והרבה עניין והתהליך היה יותר קשה והשוק חזר לעצמו. לי אישית סיבובים כאלה עושים טוב יותר כי בעבר כל אחד יכול היה לגייס חברות של כלום הכנסות גייסו מאות מיליונים. השוק מאזן את עצמו, מעלה את הרף לכולם ומנרמל את השוק. לי הרבה יותר מספק לגייס סיבוב מוצלח באקלים כזה ולא באקלים שכולם מגייסים אבל ברמת העצבים יותר קל לגייס כשכולם מגייסים".

3 צפייה בגלריה
עובדי hello heart הלו הארט
עובדי hello heart הלו הארט
עובדי hello heart
(hello heart)

כהן מסבירה על הקמת החברה ואומרת ש"לפני 12 שנה לחבר שלי גילו גידול במוח ובין לילה נזרקתי לסיטואציה ומצאתי את עצמי אוספת כל מידע רפואי ועוקבת אחר מידע רפואי ומגגלת מחקרים רפואיים. לרופאים אין כלים לטיפול באורח חיים ויש הרבה גורמים שמשנים את הסיכוי שלך להחלים מלב או סרטן ומצאתי שיש פער בין המערכת הרפואית למציאות. התחלנו עם ניסוי לעזור לאנשים לשפר בריאות והחלטנו להתמקד בלב שהוא גורם המוות מספר אחד בעולם וזו בעיה קשה ולא פתירה לא רואים או מרגישים לחץ דם", אומרת כהן.
הגיוס מגיע בעקבות צמיחת משתמשים מהירה ופרסום של מחקר קליני בכתב העת המדעי המוביל JAMA, שהוכיח שהמוצר של Hello Heart מצליח להשיג את התוצאות הקליניות הטובות ביותר להורדת לחץ דם שאי פעם נראו בתכניות לשיפור בריאות הלב שנעשו ברחבי העולם.
פתרון הדגל של החברה הוא מוניטור לחץ דם בשילוב עם אפליקציה, שמאפשרת לאנשים לנהל מעקב אחר כל המדדים הרפואיים שלהם. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לעקוב בצורה נוחה אחר לחץ הדם שלהם, המשקל, הדופק, התרופות שנלקחות, בדיקות המעבדה שלהם, והפעילות הספורטיבית היומית שלהם באמצעות טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית. האפליקציה מאפשרת למשתמשים להבין את בריאות הלב שלהם ומפשטת עבורם מידע רפואי מורכב באמצעות הסברים פשוטים וידידותיים. המוצר מספק התראות בזמן אמת כשהמדדים של המשתמשים מגיעים לרמות שעלולות לסכן חיים, ומפנות את המשתמשים לרופא בזמן במטרה למנוע התקפי לב.

3 צפייה בגלריה
מימין מיכל גוטמן סמנכ"לית הפיתוח מעיין כהן מנכ"לית זיו מלצר מייסד משותף
מימין מיכל גוטמן סמנכ"לית הפיתוח מעיין כהן מנכ"לית זיו מלצר מייסד משותף
מימין, המייסדים המשותפים: מיכל גוטמן, מעיין כהן, זיו מלצר
(hello heart )

"זו הדרך היחידה לקבל אישור FDA וזו הבדיקה היחידה האמינה. אנחנו שמים שרוול על היד וזה מודד לחץ דם ודופק שמשדר נתונים לאפליקציה ששואבת מידע מכל האבחונים שלו וצעדים וכמה הולך, היכן הוא גר, מה רמת ההכנסה בשכונה שלו, כמה קרוב לטיפול רפואי. בזכות האפליקציה שלנו אני יכולה להעריך נחסכו חיים של מאות רבות של אנשים. אנחנו מקבלים פניות רבות של אנשים שמספרים לנו שהצלנו את חייהם. בכל חריגה של לחץ דם לא סדיר או דופק המשתמש מקבל התראה מה לעשות בנידון", אומרת מעיין כהן. האפליקציה יודעת להבדיל בין סימנים של גבר ואישה "גברים זה תעוקת חזה וכאבים בצד שמאל אצל נשים תשישות קיצונית ודופק מהיר וזה נראה כמו התקף חרדה ונשים מגיעות לעתים מאוחר לבדיקה כי זה סימנים לא מוכרים".
החברה ציינה אבן דרך משמעותית לפני מספר חודשים כאשר במחקר הגדול ביותר שנערך בתחומו, הוכיחה כי יותר מ-84% ממשתתפי המחקר הורידו את לחץ הדם שלהם והצליחו לשמר את הירידה במשך 3 שנים. התוצאות הקליניות הן פי 2 יותר אפקטיביות בהשוואה לכל מחקר אחר שנעשה בתחום. התוצאות של המחקר, שעבר ביקורת עמיתים ובו השתתפו יותר מ-28,000 משתמשים, פורסמו בכתב העת המדעי היוקרתי JAMA. פרופסור אלקסיס ביטי, הקרדיולוגית שהובילה את המחקר הקליני וערכה את מחקר בריאות הלב של השעון הדיגיטלי של אפל, ציינה עם פרסום המחקר כי ״רמת השימוש באפליקציה של Hello Heart לאורך זמן היא חריגה, והגבוהה ביותר שנתקלתי בה בשוק״.
המודל העסקי של Hello Heart ייחודי ומאפשר למשתמשים לקבל אותו בחינם. החברה מוכרת את הפתרון לחברות ביטוח ומעסיקים גדולים בארה״ב שמספקים אותו לעובדים והמבוטחים שלהם. באופן הזה, המוצר הופך נגיש לכל שכבות האוכלוסייה ואילו המעסיקים, שמשפרים את בריאות העובדים שלהם בזכות מניעת התקפי לב, חוסכים כסף.