סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
יבמ IBM
יבמ IBM (צילום: Investopedia)

מנטרת לגובה: IBM רוכשת את חברת ניטור הנתונים הישראלית Databand.ai

סכום הרכישה הוא 100 מיליון דולר. 40 עובדי החברה הנרכשת יעברו לחטיבת הדאטה וה-AI של ענקית הטכנולוגיה. שי בנאים, מנכ"ל IBM ישראל: "אספקת נתונים מדויקים ונקיים מתקלות היא עניין קריטי שמאפשר לחברות לצמוח"

IBM רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי דאטה-באנד Databand.ai. סכום הרכישה לא פורסם אך הוא מוערך בעשרות מיליוני דולרים. החברה גייסה עד היום כ-15 מיליון דולר ומעסיקה 40 עובדים. לאחר הרכישה, עובדי Databand.ai הממוקמים במשרדים בתל אביב יצטרפו לעובדי חטיבת הנתונים והבינה המלאכותית של IBM.
החברה הנרכשת הוקמה ב-2018 ע"י ויקטור שפרן, ג'וש בן-עמרם מנכ"ל החברה ויבגני שולמן, ה-CTO, סביב טכנולוגיה המסייעת לארגונים לתקן בעיות בנתונים שלהם - לרבות שגיאות, כשלים בזרימת הנתונים ואיכות ירודה של נתונים - לפני שאלה ישפיעו על התוצאות העסקיות.
ההכרזה היום מחזקת את פורטפוליו התוכנה של IBM בתחומי הדאטה, הבינה המלאכותית והאוטומציה, מאפשרת לה לתת מענה לכל רוחב הספקטרום של ניטור נתונים, ולסייע לעסקים להבטיח שנתונים מהימנים עוברים לידיים הנכונות של המשתמשים הנכונים בזמן הנכון.
Databand.ai היא הרכישה החמישית של IBM בשנת 2022 והראשונה בישראל מזה זמן רב. הרכישה המשמעותית האחרונה של החברה בישראל היתה של חברת הסייבר טראסטיר ב-2013 במאות מיליוני דולרים.
ככל שהיקף הנתונים בתעשייה ממשיך לגדול, כך קשה יותר לארגונים לנהל את הבריאות ואת האיכות של מערכי הנתונים שלהם. על הרקע הזה, פתרונות ניטור נתונים בזמן אמת קריטיים ביכולתם לסייע לצוותי הנתונים ולמהנדסים להבין טוב יותר את איכות ובריאות הנתונים במערכות הארגוניות, ולזהות בעיות, שגיאות או כשלים במבנה הנתונים באופן אוטומטי וכמעט בזמן אמת.
"רוב החברות מנהלות היום פטה-בייט של נתונים ושגיאות או תקלות עלולות להפוך לבעיות יקרות", אומר שי בנאים, מנכ"ל IBM ישראל. "אספקת נתונים מדויקים ונקיים מתקלות היא עניין קריטי שמאפשר לחברות לצמוח ולעצב את עתיד התעשייה כולה".
"אי אפשר להגן על מה שאינך יכול לראות וכשפלטפורמת הנתונים לא יעילה כולם מושפעים - כולל לקוחות", אומר ג'וש בן-עמרם, מייסד משותף ומנכ"ל Databand.ai. "זאת הסיבה שמותגים גלובליים כמו FanDuel, Agoda ו-Trax Retail כבר מסתמכים על Databand.ai כדי להסיר הפתעות ותקלות בנתונים על ידי איתורן ופתרונן לפני שהן יוצרות השפעות עסקיות יקרות".