סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

מפתחת המשחקים קרייזי לאבס נמכרת לחברה שוודית

החברה תישאר כחטיבה עצמאית כחלק מקבוצת האחזקות אמברייסר. הנהלת קרייזי לאבס - בראשה המנכ"ל שגיא שליסר - תישאר בחברה. בשנה שעברה, הייתה קרייזי לאבס מפתחת המשחקים השלישית במספר הורדות המשחקים בחנויות האפליקציות. החברה הוקמה ב-2010 ומשחקיה זכו עד היום ל-4.5 מיליארד הורדות

חברת האחזקות אמברייסר (Embracer) השוודית הודיעה הבוקר (ה') על כוונתה לרכוש את חברת הגיימינג הישראלית קרייזי לאבס (CrazyLabs). סכום העסקה לא נחשף אולם, החברה השוודית הודיעה כי תרכוש 100% ממניות קרייזי לאבס. הנהלת החברה, ובראשה המנכ"ל והמייסד שגיא שליסר, תישאר בתפקידה. בעלי המניות העיקריים בקרייזי לאבס, לפי הפירוט שהוגש לרשם החברות ב-2019, הם קרן מגמה, קרן וינטג׳ וקרן קוואלקום ונצ׳רס. כמות קטנה של מניות מחזיק גם אלון חדד, בן זוגו של חבר הכנסת אמיר אוחנה.
קרייזי לאבס (במקור טאבטייל, TabTale) הוקמה ב-2010 ומתמחה במשחקי היפר-קזו'אל: משחקים פשוטים ובעלי אסתטיקה נקייה, וכל סבב משחק בהם אורך דקות ספורות. החברה הגיעה למקום השלישי במספר הורדות המשחקים לשנת 2020, ואף פיתחה את משחק האופנה הנפוץ ביותר בשנה שעברה, Super Stylist. לדברי החברה, משחקיה זכו ליותר מ-4.5 מיליארד הורדות עד היום.
1 צפייה בגלריה
כנס גיימינג 2021 שגיא שליסר
כנס גיימינג 2021 שגיא שליסר
שגיא שליסר
(צילום:יריב כץ)
החברה הישראלית תמשיך לפעול תחת אמברייסר כיחידה עצמאית. "אנחנו בטוחים שזו קפיצה קדימה עבור קרייזי לאבס במסענו להפוך למפיצים והמפתחים המובילים בתחום משחקי הקז'ואל וההיפר-קז'ואל", מסר שליסר. "קרייזי לאבס היא בדיוק סוג החברה שאיתה אמברייסר רוצה לשתף פעולה", מסר לארס ווינגפורס (Lars Wingefors), מייסד ומנכ"ל קבוצת אמברייסר, המחזיקה במספר חברות גיימינג שונות. "שגיא והצוות מאוד מוכשרים, נחושים ומכוונים לטווח-ארוך. יש להם מעל לעשור של הצלחות והם הוכיחו שהם יכולים להשתנות ולהצליח בסביבה המתפתחת של משחקי מובייל", העיד ווינגפורס.
ההודעה על רכישת קרייזי לאבס מפתיעה, משום שרק אתמול נודע כי קרייזי לאבס עצמה רוכשת את פיירסקור (Firescore), מפתחת היפר-קז'ואל ממומבאי, הודו. פרטי העסקה לא נחשפו, אולם דווח כי שווי הרכישה נמצא בסביבות ה"עשרות מיליוני דולרים".